به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با بیان اینکه یک سوم از اراضی کشاورزی این استان وقفی است ، افزود : باید از این ظرفیت برای خدمت رسانی مطلوب به مردم و راستای حل مشکلات کشاورزان استفاده کرد.
وی بیان کرد: با توجه به مشکل کم‌آبی در این استان و وجود اراضی وسعیع وقفی، با تعامل به وجود آمده با سازمان جهاد کشاورزی استان می توانیم طرح آبیاری نوین را در این اراضی اجرا کنیم .
وی اضافه کرد: کشاورزانی که در زمین‌های موقوفی کار می ‌کنند، باید با آن‌ها به شکل یکپارچه و متمرکز برخورد شود که این خود نیاز به تشکیل کارگروه و تدابیری درست است.
به گفته وی کشاورزان برای آبیاری نوین نیاز به اخذ مجوزهستند که در صورت اخذ مجوز می توان این طرح را در اراضی کشاورزی وقفی اجرا کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیر در این دیدار گفت :امیدواریم با وجود تفاهم ‌نامه همکاری و تشکیل کارگروه تخصصی، شاهد تسریع روند خدمت‌رسانی بهینه به مردم باشیم.
فاطمه خمسه افزود: تعامل و مشارکت بیشتر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با جهاد کشاورزی می‌تواند به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سرعت بخشد.
وی ادامه داد: با همکاری و وحدت رویه می ‌توان مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران بخش را مرتفع کرد.
خمسه اضافه کرد:با توجه به اینکه قزوین با مشکل کم آبی مواجه است راهی جز اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی ندارد.
7390**6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.