به گزارش ایرنا علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: مبارزه با اعتیاد و یا سایر آسیب های اجتماعی از توان یک سازمان خارج است و تمام دستگاه ها باید در این زمینه همکاری بین بخشی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در این راه شاید نوع نگاه ها متفاوت باشد به طور مثال نیروی انتظامی به تناسب وظایف ذاتی خود از دیدگاه یک جرم و علوم پزشکی از دید درمان به اعتیاد نگاه کند، اما اهمیت کنترل آسیب های اجتماعی و اعتیاد ایجاب می کند دستگاه ها در سیاستگذاری برای این امر هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.
وی اضافه کرد:وظایف شهرداری فقط احداث پل و پارک نیست بلکه مهم ترین وظیفه آن که گاهی مغفول مانده عمل به تکالیف فرهنگی و اجتماعی است.
وی اضافه کرد: مردم حداقل استانداردها برای داشتن زیست سالم را از شهرداری و شورای شهر می خواهند و شهرداری باید بای ایجاد مراکز و مجتمع های فرهنگی و اجتماعی ، کمک به درمان اعتیاد را هم محقق کند.
وی گفت: شهرداری و شورای شهر باید در زمینه مسایل اجتماعی با حساسیت بیشتر عمل کرده و مسئولیت خود را بپذیرند و امکانات سخت افزاری لازم را برای اجرای طرح های مربوط به پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را تامین کنند.
بیکاری و اعتیاد مهمترین آسیبهای اجتماعی استان قزوین به شمار می روند که در مواردی موجب آسیبهای دیگری چون طلاق می شوند
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.