در این مطلب که به قلم مریم میرحسینی نوشته شده آمده است: چند روزی است که خبری مبنی بر ادعای مالکیت گورستان نوبلی توسط فردی مطرح شده و باعث نگرانی مردم از سرنوشت این گورستان شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: گورستان نوبلی یا آنگونه که این سال‌ها به عنوان «آرامستان» نامیده می‌شود؛ در سال 1335، توسط مهدی نبیل معروف به «نوبلی» به عنوان آرامستان شهر قزوین وقف شده است، از آن زمان تاکنون با وجود احداث بهشت فاطمه و بهشت صدر، هنوز هم از این آرامستان وقفی استفاده می‌شود. خبر تصرف این آرامستان توسط فردی که مدعی مالکیت بخشی از زمین آن است، این روزها موجی از نگرانی را در بین شهروندانی که عزیزی از آنان در این فضا به خاک سپرده شده را باعث شده است.
در بخش دیگری از این مطلب همچنین خبرنگار ولایت نوشته است: نوبلی زیرنظر شهرداری نیست اما حسین عمویی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها، از تخریب سنگ قبرها اطلاعی ندارد و فکر می‌کند بعید است که این اتفاق افتاده باشد. عمویی می‌گوید: این فرد مدعی شده که سند زمین آرامستان نوبلی را دارد؛ اما باید مستنندات خود را به مراجع ارائه کند. این در حد یک ادعاست و نیاز به بررسی موضوع توسط مراجع ذیصلاح دارد.
این گزارش در ادامه می افزاید: باوجود دریافت وجه از بستگان متوفی از طرف سازمان آرامستان‌ها، مدیرعامل آن می‌گوید که این آرامستان ارتباطی به شهرداری ندارد.
او اظهار می‌کند: به علت همجواری آرامستان نوبلی با بهشت صدر این شائبه به وجود آمده است که این مکان برای شهرداری است؛ در صورتی که موقوفه نوبلی است. با توجه به این که زمین آرامستان وقفی است؛ اداره اوقاف باید به موضوع ورود کند.
نظارت بر قبرستان نوبلی به اوقاف ارتباطی ندارد با وجود این که مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری، اداره کل اوقاف را مسئول نوبلی می‌داند؛ اما مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین می‌گوید: متولی این آرامستان شهرداری است و باید بر آن نظارت کند و نظارت بر آن به اوقاف ارتباطی ندارد.
روایت «ولایت» از ساخت و ساز و تخریب بدون مجوز در محوطه بقعه چهار انبیاء نیز از جمله عناوین این روزنامه است که در آن حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفته است تخریب قبور مشاهیر در پیغمبریه برخلاف ضوابط میراث فرهنگی است.
'نجات31 مسافر گرفتار در برف و کولاک قزوین'، 'نقش پژوهش علمی در پیشگیری از جرم ضروری است' به نقل از معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان،' افزایش قیمت موز به دنبال افزایش قیمت دلار' و 'کمک700میلیاردی صندوق توسعه برای پیشرفت گردشگری قزوین' از دیگر عناوین این روزنامه است.
سخنان استاندار در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر با عنوان 'عمل درست مسئولان با افزایش اعتماد به نظام'، مقاله 'زنان و سازمان های مردم نهاد' به قلم محترم رحمانی و 'فراز نشیب های یک گفت و گوی یک ساعته' به قلم آرش شایسته نیا نیز از دیگر عنوان های این شماره ولایت است.
در این شماره مریم بهبهانی خبرنگار ولایت گفت و گویی با یک بانوی خیر داشته که در عنوان آن به نقل از وی نوشته است با جمع آوری درب بطری هم می شود کار خیر کرد.
در صفحه ورزش این روزنامه نیز علاوه بر خبر درخشش کاراته کاهای استان در رقابت های قهرمانی کشور ، محمد بهرامی خبرنگار ولایت گفت و گویی با عرفان ذوالقدر قهرمان مدال آور ژیمناستیک استان داشته است.
روزنامه ولایت تنها روزنامه محلی استان قزوین است که به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی منتشر می شود.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.