به گزارش ایرنا، شهرستان های ورامین و قرچک با داشتن بیش از 90 پارچه آبادی ، از جاده های بین روستایی متعددی برخوردارند که عدم نظارت بر وضعیت این مسیرها باعث شده تا افرادی سودجو ، نخاله های ساختمانی خود را در حاشیه جاده ها تخلیه کنند.
انباشت نخاله های ساختمانی باعث شده تا تپه هایی مرتفع شده در حاشیه برخی از مسیر های شهرستان های ورامین و قرچک ایجاد شود.
بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند، تخلیه و ریختن هرگونه زباله و نخاله های ساختمانی از سوی متخلفان در حاشیه، نزدیک شهرها و در مناطق مشخص نشده از سوی شهرداری جرم بوده و باید با متخلفان برخورد قضایی شود.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان های ورامین و قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : نخاله های ساختمانی و تخلیه آن در مناطق مختلف موضوع مهمی است که در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان های ورامین و قرچک مطرح و در خصوص ساماندهی آن تصمیم سازی شده است.
منصورگل محمدی گفت : براساس تصمیم اعضای کارگروه مدیریت پسماند ، هر مالکی که قصد تخریب و بازسازی ملکی را دارد لازم است تا به منظور تخلیه نخاله ساختمانی ، مجوز لازم را از شهرداری و سازمان مدیریت پسماند دریافت کند.
وی تصریح کرد: با وجود اقدامات عملی که در رفع مشکل نخاله های ساختمانی در ورامین و قرچک صورت گرفته ولی مقدار زیادی نخاله جا مانده از سال های قبل در حاشیه راه ها مشاهده شده که تلاش می شود با همکاری شهرداری ، این مشکل برطرف شود.
گل محمدی تصریح کرد: مکان هایی در شهرستان های ورامین و قرچک به منظور تخلیه نخاله درنظرگرفته شده که مالکان موظفند باقیمانده مصالح ساختمانی خود را در این اماکن دپو کنند.
وی گفت : بعضی از مسئولان قرچک اذعان دارند که بخشی از نخاله های ساختمانی رها شده در اطراف معابر شهرستان ، از تهران منتقل شده لذا با همکاری پلیس راهور و پلیس راه ، از ورود خودروهای حامل نخاله ساختمانی به شهرستان جلوگیری می شود.
وی تأکید کرد: تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها جرم محسوب شده و با این افراد برخورد قانونی صورت می گیرد.
معاون خدمات شهر شهرداری ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : تخلیه نخاله ساختمانی بدون مجوز شهرداری و سازمان مدیریت پسماند ممنوع بوده و پلیس راهور از تردد خودروی حمل کننده نخاله که فاقد این مجوز است جلوگیری می کند.
سید ابوالفضل قاسمی افزود : همانطور که مردم در دفع زباله های منزل ،با نیروهای شهرداری همکاری می کنند ، در تخلیه نخاله ساختمانی نیز باید دقت لازم را به عمل آورده و از رها سازی آن در خیابان ها خودداری کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری براساس وظیفه ذاتی خود در جمع آوری هر گونه زباله و نخاله در سه شیفت کاری اقدام می کند ولی شهروندان نیز موظفند تا با رعایت قانون ، از انباشت هر گونه زباله و نخاله در مناطق شهری و حاشیه راه ها پرهیز کنند.
وی تأکید کرد: با همکاری پلیس راهور ، از تردد خودروهای تخلیه نخاله فاقد مجوز سازمان مدیریت پسماند جلوگیری می شود.
معاون خدمات شهر شهرداری ورامین گفت : شهرداری به منظور جمع آوری نخاله هایی که از سال ها قبل در حاشیه معابر باقی مانده پیمانکاری را تعیین کرده که به زودی کار جمع آوری و تخلیه در مناطق پیش بینی شده از سوی کارگروه مدیریت پسماند را آغاز می کند.
شهرستان های ورامین و قرچک با بیش از 550 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده اند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.