در بخشی از این گزارش که به قلم فریبا قاسمی نوشته شده آمده است باغستان سنتی شهر قزوین از دوره پهلوی تاکنون دستخوش تغییرات می باشد و به اسم توسعه شهر در حال ویرانی و تخریب است به طوری که از چهار هزار و200 هکتار تنها 2 هزار و 500هکتار آن باقی مانده است.
خبرنگار مینودر ادامه داده است متاسفانه علاوه بر نابودی باغستان در شمال شهر، بخش عمده دیگری از این مجموعه باغات به سوی خشکی و نابودی قدم گذاشته اند و تنها بخش سرسبز این نفایس میراثی به نقاط جنوبی شهر محدود می شود.
آیا صنعت فولاد قزوین در مقابل بحران آب این دشت نرم خواهد شد عنوان مطلب دیگری از هفته نامه مینودر است که در ابتدای آن آمده است حال این روزهای دشت قزوین، سومین دشت حاصلخیز کشور که پنجه در پنجه خشکسالی دارد و تنها امیدش را به اندک ذخایر منابع زیرزمینی که از 14سال تنش شدید آبی برایش مانده گره زده، خیلی خوب نیست.
حالا که خبرها از رخت برنبستن خشکسالی ها حکایت دارد همه چشم ها به تدبیری است که از این دشت به قدر موطنی قابل سکونت برای جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفریش نامی به جا بماند.
تدبیری که بعد از اجرای نیم بند قانون امحای چاه های غیرمجاز و فشارهای سفارشی بر کشاورزان برای تغییر الگوی کشت؛ حالا صنعت فولاد را در تیررس قرار داده است.
در شماره جدید مینودر، همچنین مرضیه اردکانی مطلبی با تیتر امامزاده حسین(ع) موهبتی برای قزوین نوشته که در آن شرحی از شجره نامه این امامزاده و لزوم توجه به فرهنگی شدن بقاع آمده است.
پیشرفت 96 درصدی عملیات زیرسازی راه آهن قزوین به رشت، تایید غرق شدگی کامل نفتکش ایرانی و تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان فراملی استان قزوین از دیگر عناوین هفته نامه مینودر است.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخ روزهای دوشنبه هر هفته بر روی دکه های مطبوعاتی شهر قزوین قرار می گیرد.
استان قزوین ارای 107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.