به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نشست آموزشی زکات که در کمیته امداد قزوین برگزار شد،افزود: متاسفانه امروز در دنیا این دیدگاه که می توان جامعه را با اقتصاد مبتنی بر ربا می توان مدیریت کرد به یک نگاه فراگیر تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه خداوند اراده کرده در دنیا مال ربوی رشد نکند اما مال صدقه و زکات به رشد اقتصادی منجر می‌شود، اظهار کرد: در کشور هنوز نتوانسته ایم اقتصاد بانکی را از مفسده ربا پاک کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: تا زمانی ‌که کسی آلوده به موضوع ربا و مفاسد اقتصادی است آمادگی فهم حقایق دینی را ندارد و زندگی او تحت تاثیر این آلودگی است.
وی با بیان اینکه انفاق و زکات تنها ویژه محرومان جامعه نیست،افزود: پرداخت کننده زکات به مراتب از کسی که آنرا دریافت می‌کند محتاج‌تر است و اگر فقرا هیچ زکات، صدقه و انفاقی از ثروتمندان دریافت نکنند آن روز زمان بدبختی متمکنین جامعه خواهد بود.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: خداوند اراده کرده ربا را نابود کند و برکتی در آن قرار نداده تا رشد و توسعه یابد ‌و برعکس صدقه و انفاق برکت پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید اقتصاد سالم و قرض‌الحسنه را گسترش دهیم تا برکت در کارها و زندگی ما رونق یابد.
وی اظهار کرد: خداوند تاکید دارد نتیجه زکات، خمس و قرض‌الحسنه نزد ما با سود چند برابر آن محفوظ خواهد ماند و در وقتی که خداوند بخواهد به انسان برمی گردد.
6101*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.