به گزارش ایرنا، روزنامه پیام آشنا این مطلب را به قلم سید مجتبی تقوی در ستون نگاه روز خود به رشته تحریر در آورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: پرداخت مالیات از مهم ترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب شده که موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی ، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می شود.
از مهم ترین اهداف وضع مالیات در جامعه می توان به توزیع مناسب درآمد، اجرای عدالت اجتماعی،مبارزه با فساد اقتصادی، مهار تورم، فراهم کردن زمینه های لازم برای تحقق رقابت پذیری،رشد اقتصادی باثبات و پرشتاب متناسب با اهداف چشم انداز ، ایجاد اعتماد و حمایت از سرمایه گذاران و تلاش برای قطع اتکا هزینه های جاری به نفت و تامین آن از محل درآمدهای مالیاتی می توان اشاره کرد.
میزان اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای مالیاتی یکی از محورهای اصلی و مهم سیاست دولتمردان در سال های اخیر است که تلاش های زیادی برای انتخاب راهکارهای مناسب برای تحقق این هدف از سوی دستگاه مالیاتی به کار گرفته شده است.
با نگاهی اجمالی به شاخص های پیشرفت اقتصاد در کشورهایی که مالیات در شالوده اقتصاد آنها نقشی اساسی ایفا می کند متوجه می شویم که تکیه بر درآمدهای پایدار مالیاتی ضامن رشد و توسعه اقتصاد بوده و ضریب اطمینان موفقیت در اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساخت های شهری با استفاده از مالیات بسیار بالا می باشد.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: ترویج فرهنگ مالیاتی و معرفی مزایای مالیات در آبادانی و عمران شهرها و کشور و ایجاد امکانات عمومی، مهم ترین گامی است که دستگا1535ه مالیاتی در سال های اخیر اهتمام ویژه ای نسبت به آن داشته است.
7414/خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.