محمد بشیری زاده روز شنبه در نشست شورای اقامه نماز شهرستان، افزود: نماز در تعالیم و دستور دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است، اقامه نماز علاوه بر اینکه یک مساله عبادی است، تبلیغ دین و معارف اسلامی نیز است.
وی بیان کرد: توجه به نماز و ترویج فرهنگ نماز کلید و حلال تمامی مشکلات اخلاقی و بزهکاری های اجتماعی جامعه است، اقامه نماز انسان را گرایش به سمت گناهان باز می دارد.
وی بر نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس به عنوان امری ضروری تاکید کرد و افزود: مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات باید در نسل جوان سرمایه گذاری کنند و در این راه اهتمام جدی داشته باشند.
وی از خانواده و مدرسه به عنوان کانون های اصلی ترویج فرهنگ نماز ذکر کرد و افزود: اعتماد به نفس یکی از آثار مهم نماز در مقابله با شیاطین و وسوسه های خناسان است، توجه به اقامه نماز بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد.
وی برپایی نماز را نشانه حکومت صالحان و مایه آرامش و امنیت جامعه دانست و گفت: جمهوری اسلامی به عنوان ام القری جهان اسلام با توجه به وظیفه ای که در احیا و پاسداری از ارزش های اسلامی و فرایض دینی دارد، مسئولان و مردم باید در امر اقامه نماز و تعمیم آن از همه امکانات بهره گیرد.
وی عملکرد دستگاه های متولی ترویج و اشاعه فرهنگ نماز را در این شهرستان مرزی مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: توجه به مسایل مذهبی و خلوص نیت موجب برکت در زندگی می شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.