به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین افزود: باید در هنگام قلم زدن مراقب آثار مربوط به اثر خود باشیم و در راه حق نگارش کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه برخی ها تلاش می کنند با ابزارهای رسانه ای انسان ها را به ورطه گمراهی بکشانند،گفت: افرادی‌ که از خرد، اندیشه و معرفت بویی نبرده‌اند مشتریان لهو هستند تا مردم را گمراه کنند که این افراد در قران به عنوان انسان های پست شناخت می شوند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه لهو ممکن است از رادیو، یک شبکه تلویزیونی و یا روزنامه و در فضای مجازی منتشر شود،افزود: اهالی تقوا که حرف حق و درست می زنند در مقابل کسانی که پست بوده و لهو منتشر می کنند، قرار دارند.
آیت‌الله عابدینی، مشتریان لهو را افرادی که بویی از خرد و اندیشه و معرفت نبرده اند معرفی کرد و گفت: همه انسان ها باید مراقب باشند تا در ورطه گمراهی قرار نگرفته و جزو مشتریان لهو قرار نگیرند.
وی، حکمت را نیز مقابل لهو دانست و اظهار داشت: فرد دارای حکمت به دنبال مسیر اشتباه نرفته و گفتار، قلم و رفتار آنان دچار بیماری نمی شود.
آیت الله عابدینی اظهار کرد: افراد متقین دارای هوشمندی خاصی هستند و به گونه ای رفتار می کنند و قلم می زنند که در فردای قیامت به خوبی پاسخگوی اعمال خود باشند.
وی همچنین با بیان اینکه بلندکردن صدا در هرحوزه‌ای شایسته، منطقی و پسندیده نیست، گفت: گاهی مطلبی به شکل درشت تیتر یک رسانه می‌شود که این نوعی از فریاد است و شاید بلند کردن صدا هم بدون مطالبه و پیگیری تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد و فراموش نباید کنیم که قرآن کریم یکی از بلندترین صداها را 'انکرالاصوات' معرفی می کند که صدایشان به جایی نمی‌رسد.
در این جشنواره از نفرات برتر با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
در سومین جشنواره رسانه ای ابوذر که در بخش های مختلف همچون خبر و گزارش، یادداشت و عکس برگزار شد، 239 اثر از اصحاب رسانه استان قزوین مورد داوری قرار گرفته بود.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.