محمد علی نجفی رشوندی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اراضی ملی با اجرای احکام قضایی با پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و دستور قضایی خلع ید و رفع تصرف شده وپرونده متخلفین برای تعیین خسارت به اراضی ملی در مراجع قضایی استان در حال رسیدگی است .
وی بیان کرد : برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی یکی از مهمترین رویکردهای یگان حفاظت این اداره کل است و با هر نوع تخلف و تخریب عرصه های ملی برخورد قانونی می شود.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت 191نفر از متخلفین عرصه های ملی استان قزوین دستگیر و تحویل مقام های قضایی شدند و 10دستگاه وسیله نقلیه نیز توقیف و ضبط شده است .
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه روزی از اراضی ملی نگهداری می کنند، گفت: در صورت مشاهده هرگونه آسیب و تجاوز به اراضی ملی، با فرد و یا افراد متخلف برخورد شدید قضایی صورت می گیرد.
نجفی رشوندی در خصوص ارائه گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده تخلف در اراضی ملی اظهار کرد :از ابتدای سال جاری تا کنون 720 گزارش مردمی به یگان حفاظت این اداره کل واصل شده است .
60درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی دربرگرفته است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب،متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و به طور عمده در الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار گرفته اند.
7390** 6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.