محمدصدرا آراسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری در مقابل 100 واقعه ولادت دختر 107 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.
وی، بیشترین فراوانی نام های انتخاب شده را در9 ماهه امسال در بین پسران به ترتیب امیر علی، امیر عباس، امیر حسین، ابوالفضل و محمدحسین و بیشترین فراوانی نام های دخترانه به ترتیب فاطمه، زهرا، حلما، یسنا و نازنین زهرا عنوان کرد.
آراسته درباره فوتهای ثبت شده نیز گفت:تعداد کل وفات نیز در 9 ماهه امسال 4 هزار و 341 نفر بوده که 2هزار و 466نفر از آنها مرد و یک هزار و 875 نفر نیز زن بوده اند.
وی در ادامه از ثبت هفت هزار و 118واقعه ازدواج و 2هزار و 219 طلاق در استان طی همین مدت خبر داد.
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در ادامه با اشاره به آمار ثبت نام های کارت هوشمند ملی نیز گفت:تاکنون ازبین 976هزار و 702 واجد شرایط دریافت این کارت در استان،؛ 528 هزار و 343 نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند که بیش از 54 درصد جمعیت واجد شرایط را تشکیل می دهند.
آراسته، مهلت تعویض کارتهای شناسایی ملی را تا پایان سال جاری گفت:شرکت ملی پست که مجری اخذ درخواست کارت هوشمند ملی است به منظور تسهیل در ارایه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و رفاه حال شهروندان، پیش ثبت نام و نوبت‌گیری در واحدهای پستی دولتی سراسر کشور را رایگان اعلام کرده است.
وی افزود:متقاضیان برای ثبت نام باید درسامانه کارت ملی هوشمند به نشانی https://www.ncr.ir وارد قسمت ثبت نام جدید شوند که در این صفحه فرمی نمایش داده می شود که باید آن را با دقت و بر اساس اطلاعات شخصی خود وارد کنند.
آراسته افزود:اگر ثبت نام فرد برای دریافت کارت هوشمند ملی موفق باشد و واجد شرایط کارت ملی باشد، پس از ثبت اطلاعات برای وی کد رهگیری فرستاده شده و به صورت خودکار وارد بخش نوبت گیری شده و با داشتن کد ملی و کد رهگیری به بخش نوبت گیری دسترسی پیدا می کند.
وی از واجدان شرایط خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض کارت ملی اقدام کنند تا با توجه به مصوبه هیات دولت مبنی بر کاربردی شدن کارت هوشمند در سال آینده ، شاهد ازدحام درخواست در پایان سال نباشیم.
اداره کل ثبت احوال استان قزوین با ایجاد 32 دفتر خدمات پیشخوان دولت و 17 دفتر پستی در سراسر استان آمادگی دارد نسبت به صدور کارت هوشمند ملی مردم استان اقدام کند.
7388/6012 خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.