به گزارش ایرنا، منوچهر تیموری وز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک هزار و 822 مورد واقعه فوت نیز در این مدت به ثبت رسیده که طی مدت مشابه پارسال این میزان پنج درصد کاهش داشته است.
وی افزود: چهار هزار و پنج واقعه ازدواج طی 9 ماهه امسال ثبت شد که در مدت مشابه پارسال 12 درصد کاهش داشته است.
تیموری با بیان اینکه از نظر میزان طلاق از استان هایی هستیم که کمترین آمار طلاق را دارد، گفت: طی 96 ماهه سال جاری 650 واقعه طلاق در سطح استان ثبت شده و نسبت به مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
وی مهلت قانونی ثبت ولادت را 15 روز و ثبت وفات را 10 روز اعلام کرد و اضافه کرد: ثبت ولادت و وفات در این استان مناسب ارزیابی شده ولی امیدواریم بتوانیم ثبت وقایع حیاتی استان را به 100 درصد برسانیم.
تیموری اضافه کرد: بیشترین فراوانی اسامی در میان نوزادان متولد شده به ترتیب در بین پسران علی، امیرعلی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، محمدطاها و برای دختران فاطمه، زهرا، باران، زینب و رها بوده است.
وی تاکید کرد: ثبت وقایع حیاتی در استان ایلام که قدمت آن به 84 سال می رسد بالاتر از نرم کشوری است و دستگاه هایی نظیر شهرداری، فرمانداری، دهیاری، پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی در اطلاع رسانی و تعامل با این سازمان فعالیت دارند.
وی به صدور کارت ملی و شناسنامه مکانیزه اشاره کرد و گفت: 200 هزار نفر از مردم ایلام تاکنون کارت هوشمند ملی را دریافت کردند و 170 هزار شناسنامه دست نویس نیز به مکانیزه تبدیل شده است.
تیموری اظهار کرد: تنها در 9 ماهه امسال 40 هزار شناسنامه مکانیزه و 70 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه از نگاه ثبت احوال دور نمانده و در حال حاضر 50 ایستگاه کاری در سطح استان با ظرفیت 2 هزار نفر روزانه بطور همزمان در حال فعالیت هستند.
وی افزود: طی سه ماهه باقیمانده سال جاری همه کارت ملی های قدیمی از مدار خارج می شوند و از رسانه ها انتظار می رود این موضوع را به اطلاع عموم مردم برسانند.
تیموری به ایستگاه های سیار کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و افزود: در نظر داریم ایستگاه های سیاری برای افراد سالمند، معلولان، جانبازان، زندانیان و روستاییانی که به ایستگاه های ثابت دسترسی ندارند با همکاری دفاتر پیشخوان ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: یک میلیون سند استان ایلام بصورت آرشیو الکترونیکی و در پایگاه جمعیتی کشور بارگذاری شده است و شهروندان ایلامی با کد ملی خود در هر جایی از کشور می توانند از خدمات سجلی و هویتی خود بدون مراجعه به ثبت احوال استان ایلام بهره مند شوند.
تیموری گفت: 100 دستگاه اجرایی کشور از جمله بانک ها، دستگاه قضایی و انتظامی به سامانه ثبت احوال کشور وصل هستند.
وی در خصوص ایرانیان برگشتی یا افراد فاقد شناسنامه یادآور شد: طی 2 سال گذشته 750 نفر از این افراد تعیین تکلیف شده و تعیین تکلیف افراد باقیمانده نیز در دست اقدام است.
تیموری از دیگر اقدامات این سازمان را رونمایی از اسناد سجلی، مفاخر و شهدا همچنین صدور شناسنامه نمادین شهدا
اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، اداره ثبت احوال در کشور یک قرن قدمت دارد و در استان ایلام نیز به سال 1312 می رسد که وظیفه اصلی آن ثبت وقایع حیاتی، صدور شناسنامه، اسناد، تولید و نشر آمار جمعیتی است و به عنوان یک سازمان الکترونیکی در کشور مطرح است.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس آسیب های بسیاری را تجربه کرد و یکی از این آسیب ها از بین رفتن اسناد سجلی شهرستان های مهران و دهلران بود که بعد از جنگ تحمیلی کلیه این اسناد بازسازی شد.
همچنین در ارزیابی عملکرد سال 94 که نتیجه آن در سال 95 عملیاتی شد ثبت احوال استان ایلام در جشنواره شهید رجایی در شاخص اختصاصی به عنوان دستگاه برتر معرفی و از میان ادارات ثبت احوال کل کشور رتبه سوم را کسب کرد.
استان ایلام براساس آمارهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 295 هزار و 199 نفر مرد و 284 هزار و 959 نفر زن است.
نشست خبری سازمان ثبت احوال استان ایلام روز دوشنبه با حضور مدیر کل ثبت احوال استان ایلام و اصحاب رسانه در این اداره برگزار شد.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.