مجید کشاورز مهر عصر سه شنبه به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مقاوم سازی از محل اعتبارات بازسازی حوادث غیر مترقبه و طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی که در آن سالانه باید حدود 200 هزار واحد در کشور بازسازی شوند، صورت گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: این مقاوم سازی ها با تسهیلات کم بهره چهار یا پنج درصد تا سقف 200 میلیون ریال انجام شده که مدت بازپرداخت آنها 12 ساله با سه دوره تنفس است.
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین افزود: این واحدهای بازسازی شده استاندارد لازم را در برابر حوادث غیرمترقبه دارند و هیچ گونه آسیبی در برابر زلزله ها و حوادث چندسال اخیر ندیده اند.
وی همچنین گفت: برخی از مناطق روستایی قزوین به دلیل مهاجرت و یا فقر هنوز برای مقاوم سازی واحدهای روستایی اقدام نکرده اند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای حل این مشکل مشوق های تسهیلاتی 40 تا 80 میلیون ریالی در نظر گرفته است.
کشاورز افزود: متاسفانه بخشی از اقساط تسهیلات اعطا شده به روستائیان برای بازسازی پرداخت نشده اند و امیدواریم روستاییان نسبت به بازپرداخت اقساط و معوقات تسهیلات پرداختی با جدیت بیشتری اقدام کنند.
وی با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر استاندارد در روستاها گفت: واحدهایی که برای مقاوم سازی تسهیلات دریافت می کنند تحت نظارت این بنیاد با رعایت استانداردهای کامل ساخته می شوند و واحدهایی که به صورت مستقل ساخته می شوند نیز در قالب طرح جامع بازسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی مورد نظارت قرار می گیرند.
کشاورز مهر همچنین با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی استان در مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه افزود: ستاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با 100 نیرو در این منطقه مستقر شده و تاکنون 16 هزار واحد را ارزیابی کرده و احداث چهار هزار واحد و بازسازی هشت هزار واحد را در این منطقه برعهده دارد.
استان قزوین دارای 90 هزار واحد مسکونی روستایی است.
6101*3011
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.