حکمت الله هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان در این مدت یک هزار و 214نفر را نجات دادند که از این تعداد 255نفر به صورت سرپایی درمان و 959نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اضافه کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین 736نفر را که در حوادث مختلف گرفتار شده بودند توسط هلال احمر قزوین اسکان یافتند.
هاشمی ادامه داد:امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این مدت برای انجام 2ماموریت پرواز کرده است.
وی گفت: هلال احمر استان قزوین برای انجام این تعداد ماموریت در مجموع یک هزار و 910 تیم عملیاتی به تعداد چهار هزار و 953 نیروی عملیاتی و یک هزار و 382 دستگاه آمبولانس را اعزام کرده است.
هاشمی، شرکت در 10عملیات اطفای حریق و انجام 435 مورد عملیات رهاسازی را نیز از دیگر فعالیت های امدادگران هلال احمر قزوین در این مدت ذکر کرد.
وی، میانگین زمانی از وقوع حوادث تا اطلاع به جمعیت را سه دقیقه و چهار ثانیه، از زمان اطلاع تا حضور در صحنه حادثه هفت دقیقه و 21ثانیه و مدت زمان انجام ماموریت را نیز 57 دقیقه و 30 ثانیه اعلام کرد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در زلزله اخیر کرمانشاه 93نیروی عملیاتی،پنج دستگاه آمبولانس، 2دستگاه خودروی نجات، سه دستگاه کامیونت، سه دستگاه تریلی و سه دستگاه خودروی حمل نیرو از هلال احمر استان به این مناطق اعزام شد.
جمعیت هلال احمر استان قزوین دارای 33 پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و سیار و یک پایگاه امداد هوایی است.
این جمعیت در شرایط عادی ذخیره زیستی، غذایی و بهداشتی 2درصد جمعیت خانوارها را دارد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.