به گزارش روز شنبه ایرنا علیرضا صیاد در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه جمعه در تماس با تلفن 112 (ندای امداد) جمعیت هلال احمر استان، خبر مفقود شدن این تیم کوهنوردی گزارش شد.
وی عنوان کرد: بلافاصله تیم های امداد و نجات و جستجو (واکنش سریع) در کوهستان تشکیل و ضمن اعزام به منطقه و آغاز عملیات تجسس، با بررسی های اولیه مشخص شد که این گروه کوهنوردی متشکل از چند زن و مرد مدتی است که با مدیران خود هیچگونه تماسی نداشته اند.
صیاد تصریح کرد: پس از پنج ساعت عملیات جست‌ و جو، نیروها در منطقه ای از ارتفاعات ،این افراد که از مسیر اصلی خود خارج شده بودند را پیدا کردند.
به گفته وی؛ 39 نفر از کوهنوردان در سلامت کامل بودند که به منطقه امن منتقل شدند و2 نفر دیگر مصدومیت های جزئی داشتند که به صورت سرپایی درمان وبرای ادامه روند بهبودی به مراکز درمانی منتقل شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان همچنین از پیدا شدن 2 کوهنورد گمشده در ارتفاعات شاهکوه در این استان خبر داد و اظهار کرد: این کوهنوردان که در مسیر منطقه 'دشت اسب چر' منطقه قزمان شاهکوه مفقود شده بودند، پس از هشت ساعت تلاش تیم های امدادی و محلی درسلامت کامل پیدا شدند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.