به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: تغییر قانون در زمینه مبارزه با مواد مخدر با شتاب زدگی و کار غیرکارشناسی صورت گرفته و ما با یک قانون مصوب رو به رو هستیم که گریزی در اجرای آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: با تصویب این قانون نگران آینده هستیم و همه باید برای کاهش دغدغه ها در این خصوص تلاش کنیم.
این مسئول دستگاه قضایی استان قزوین گفت: رشد کشت 63 درصدی خشخاش در افغانستان و کاهش قیمت عرضه در داخل کشور که بعد از تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر سیر صعودی داشته بسیار نگران کننده است.
صادقی افزود: با توجه به کاهش قیمت و رشد 63 درصدی تولید مواد مخدر در کشور همسایه شاهد تشدید عرضه هستیم و از طرفی تغییر قانون و کاهش مجازات ها نگرانی های ما رو شدت بخشیده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود:همه اعضای ستاد باید اولویت نخست کاری خود را مقابله با اعتیاد، این پدیده خانمان سوز که جامعه جوانان و زنان و مردان در طبقات و سن های مختلف را درگیر خود ساخته است، قرار دهند.
این مسئول قضایی افزود: هر دستگاه و مجموعه ای که امکان کمک برای کنترل و پیشگری شیوع مواد مخدر و اعتیاد را دارد مورد حمایت قرار می دهیم.
وی همچنین گفت: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین درخواست داریم تا نسبت به مراکز نگهداری و درمان معتادان نظارت و توجه بیشتری به عمل بیاید تا شاهد اجرای کامل مقررات در این اماکن باشیم.

***رتبه قزوین در مقابله با مواد مخدر باید ارتقا یابد
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز در این نشست افزود: قزوین یکی از استان های مذهبی و با غنای بالای فرهنگی در کشور است و نباید میزان شیوع مواد مخدر در آن نزدیک به سه درصد باشد.
فرامرز مرادی ادامه داد: همکاری دستگاه ها و نهادهای اجرایی، فرهنگی و مذهبی در این زمینه بسیار حایز اهمیت است و باید با همکاری و تعامل با یکدیگر شاهد کاهش و رفع معضل خانمان سوز اعتیاد در استان باشیم.
وی ادامه داد: راه اندازی گرم خانه ها به منظور اسکان و نگهداری معتادان متجاهر با توجه به فرارسیدن فصل سرما بسیار ضروری است و باید با همکاری شهرداری ها و سایر دستگاه ها در این زمینه اقدام شود.
در این نشست همچنین اعلام شد، از ابتدای سال جاری تاکنون 499 معتاد متجاهر مرد و 88 معتاد متجاهر زن در استان قزوین شناسایی شده اند.
نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در استان قزوین 2.97 درصد است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.