در بخشی از این گزارش که به قلم مرضیه اردکانی نوشته شده، حسینی نسب کارشناس شنوایی سنجی به خبرنگار مینودر گفته است کاهش حجم ضربان قلب، تغییر ریتم تنفس و نبض، افت مقاومت الکتریکی پوست، کاهش دمای پوست، اختلال در حرکت دودی معده، گشاد شدن مردمک چشم، افزایش فشار خون و تنگ شدن رگ ها از اشکال مختلف واکنش دستگاه عصبی انسان به افزایش تراز صوتی محیط است.
وی همچنین گفته است آلودگی صوتی باعث ایجاد استرس و عدم تمرکز می شود و طبق تحقیقات انجام شده بر میزان یادگیری و رشد حافظه کودکان هم اثرگذار است.
این کارشناس شنوایی سنجی می گوید استفاده از هدفون ها و هندزفری ها بدون شک روی شنوایی تاثیر سوء دارد و استفاده مداوم از هدفون ها و صدای بلند موسیقی، که بعضی از جوانان به آن علاقه مند هستند نیز تاثیر زیادی روی شنوایی دارد و گوش دادن به صداهای بلند موجب کم شنوایی جوانان می شود زیرا این صداها به طور مستقیم وارد قسمت حلزونی گوش می شوند.
'بی مهری بازار و چشم انتظاران یلدا' عنوان گزارش دیگری از هفته نامه مینودر است که با قلم شیما شاهین فر به نوسانات قیمت کالاها در آستانه طولانی ترین شب سال پرداخته است.
در این مطلب به نقل از موسوی از فعالان صنف آجیل و خشکبار آورده شده است: بخشی از نابسامانی بازار آجیل و نوسان قیمت ها به دلیل تاثیرات بازار ارز است که سبب شده محصولات صادراتی و وارداتی دچار تغییرات قیمت شوند.
وی همچنین افزوده است اغلب مشتریان به قیمت‌ها معترضند اما نمی‌توان گفت به نسبت به سال‌های گذشته کاهشی در بازار داشتیم با این حال به عنوان یک بازاری ناتوانی بسیاری از افراد به ویژه اقشار متوسط و رو به پایین را در خرید برخی اقلام احساس می کنیم به طوری که کم کم آجیل شب یلدا به یک خرید لوکس تبدیل می‌شود.
'سستی پایه های خانواده با فراموشی اصالت های فرهنگی' به قلم محبوبه امیدوار، 'سایه سرد لایک ها و چشم و هم چشمی ها بر گرمای یلدا' به قلم حنانه خارکن ، 'ایمنی راه ها و توجه به قوانین رانندگی، عوامل کاهش تلفات جاده ای' به قلم الناز قاسمی، ' بورس فرصتی پس دیوار بدبینی‌ها' با قلم حدیث حیدری از دیگر گزارش های شماره جدید هفته نامه مینودر است.
صفحه حوادث هفته نامه مینودر نیز در مطلبی با تیتر' انتقام جویی، انگیزه برادران مقتول برای کشتن پدر قاتل' به پرونده 2 جنایت در شهرستان بویین زهرا پرداخته است.
گله مندی مرد تمام نشدنی دوومیدانی از شرایط موجود این ورزش پایه و پرمدال نیز مطلب دیگری در صفحه ورزشی این هفته نامه است که در گفت و گو با حسن جوادی سرپرست هیئت دو و میدانی استان نوشته است.
مینودر هفته نامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در قزوین است که به سردبیری عاطفه مشایخی منتشر می شود.
استان قزوین دارای 107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.