به گزارش ایرنا، یوسف جهانی پور روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین، سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قزوین را گرامی داشت و افزود: این سفر توام با برکات معنوی و دستاوردهای عمرانی فراوانی بود.
وی اظهار کرد: قزوین با داشتن جایگاه مناسبی در صنعت، کشاورزی و گردشگری در مسیر عبور 11 استان کشور قرار گرفته است و هر چند شاید مقصد کالای قاچاق نباشد اما در مسیر ترانزیت آن قرار دارد و باید این موضوع را در حوزه مبارزه با این پدیده مورد جدی گرفت.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین هشدار داد: کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی استان می تواند قاچاق کالا را تشدید کند.
وی اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز در جامعه جرم است و پیامدهای ناگواری نیز به دنبال دارد که بیکاری جوانان، ترویج فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی،فساد اداری و ایجاد مشاغل کاذب و سلب اعتماد مردم از جمله آنهاست.
جهانی پور یادآورشد: اگر بخواهیم با این این پدیده به شکل جدی مقابله کنیم خانواده، مدرسه، رسانه ها، نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید نهایت توان و ظرفیت خود را به کار گیرند.
وی با بیان اینکه ناپایداری سیاست های اقتصادی و فرهنگ مصرف و تبلیغ کالاهای خارجی به پدیده قاچاق کالا دامن می زنند،اظهار کرد: این رویه را باید متوقف کنیم چرا که به اقتصاد کشور آسیب های اساسی وارد می کند.
براساس اعلام پلیس، کشف انواع کالاهای قاچاق در استان قزوین نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 218 درصد رشد داشته است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.