به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و مناسب موفق به جذب این سرمایه گذاران شویم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 457 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان داریم که در حال اجرا هستند و 10 شرکت خارجی در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در استان وارد شده اند.
زاهدی ادامه داد:با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان قزوین امیدواریم در سال جاری به جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان دست یابیم که نقش بسیار مهمی در شکوفایی و رونق اقتصادی استان و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان خواهد داشت.
استاندار قزوین اضافه کرد: با جذب سرمایه گذاری خارجی و فعال ساختن ظرفیت های راکد در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد که در این زمینه به همراهی و همگاهی دستگاه های اجرایی در این زمینه نیازمند است.
زاهدی در ادامه با اشاره به بازدیدهای دوره ای خود از صنایع استان، گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی به دنبال حل مشکلات این واحدها و گشودن قفل های رونق و ایجاد اشتغال در استان هستیم.
وی افزود: برای فعال ساختن ظرفیت های اشتغالزایی استان اعطای تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی دارای طرح های توسعه را در دستور کار قرار داده ایم چرا که آنها در تولید و مدیریت موفق بوده اند و می توانند این روند را ادامه دهند.
هم اکنون 17 سرمایه گذار خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به فعالیت می پردازند.
سرمایه گذاران خارجی حاضر در شهرک های صنعتی قزوین از کشورهای کره جنوبی، لهستان،ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، پاکستان و اردن هستند.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و یک شهر صنعتی است.
سه هزار و 500 واحد تولیدی در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.