به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از اعضای شورای منطقه‌ای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، افزود: خدمات حوزه‌های علمیه باید هماهنگی کامل و صد درصدی با مطالبات رهبری داشته باشد و باید بدانیم این هماهنگی با لفظ و شعار محقق نخواهد شد.
وی بر ارایه خدمات 2 سویه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و طلاب تاکید کرد و گفت: همانطور که خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد، طلاب و روحانیون نیز باید منشا خدمات باشند تا خدمت های مرکز مدیریت یک سویه نباشد.
امام جمعه قزوین بر هزینه هدفمند و هوشمندانه منابع توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: باید خدماتی که ارائه می‌دهیم، کاملا هدفمند و هوشمندانه باشد و در این مسیر جلب رضای الهی را به صورت کامل مورد نظر قرار دهیم تا در قیامت سربلند باشیم.
وی ادامه داد: این درست نیست که از خیران پولی دریافت شود و در اختیار شخص و یا مؤسسه ای قرار گیرد و هیچ نظارتی هم بر نحوه هزینه آن صورت نگیرد در حالی که امام علی (ع) تأکید کرده‌اند در هزینه اموالی که خودتان با زحمت به دست می‌آورید نیز حساسیت داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه نباید فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صرفا مادی دیده شود،افزود: خدمات ما باید روح طلبگی و معنویت طلبگی که عمیق‌ترین آن وارستگی از دنیا هست را تقویت کند و در استان ما مرحوم آیت‌الله باریک‌بین به همین شیوه زندگی کردند و به همین دلیل اگر خودشان نیز در این خصوص صحبت می‌کردند، بر دیگران اثرگذار بود.
مرکز خدمات حوزه های علمیه به امر مقام معظم رهبری در سال 1370 تاسیس شد.
مرکز خدمات حوزه های علمیه به ارایه خدمات به عموم طلاب و روحانیون و خانواده آنان می پردازد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.