به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای نیروگاه های خورشیدی خانگی مددجویان کمیته امداد استان قزوین افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد، شرکت توزیع برق و صندوق امداد ولایت، یک هزار نیروگاه برق خانگی با ظرفیت پنج کیلو وات ظرف امسال و سال آینده در چند فاز مختلف توسط مددجویان کمیته امداد در نقاط مختلف استان بویژه بوئین زهرا و آوج راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح برای مددجویان کمیته امداد درآمدزایی دارد،اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه، برق تولیدی توسط شرکت برق استان خریداری می شود.
حبیبی همچنین گفت: در مرحله نخست این طرح 150 نیروگاه در نظر گرفته شده است و با پایان عملیات آنها، در مرحله دوم نیز ایجاد و راه اندازی همین تعداد نیروگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت و تا پایان سال آینده با اجرای مراحل بعدی این رقم به یک هزار نیروگاه افزایش می یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه گفت: هزینه نصب و راه اندازی هر نیروگاه برق خانگی بین 250 تا 300 میلیون ریال است که از طریق تسهیلات اعطایی صندوق ولایت کمیته امداد تامین می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه ای قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: شرکت برق استان انرژی تولید شده از این نیروگاه ها را از مددجویان کمیته امداد خریداری می کند تا به درآمدزایی این خانواده ها کمک شود.
سعید بهادیوند چگینی افزود: کیفیت در اجرا و راه اندازی نیروگاه های خانگی مورد تاکید قرار گرفته است تا خانواده های مددجو متضرر نشوند.
وی خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه بین کمیته امداد و شرکت توزی برق، در مرحله اول این طرح 150 نیروگاه برای مددجویان در نقاط مختلف استان نصب و راه اندازی می شود و پول برق خریداری شده با کسر اقساط تسهیلات دریافتی به حساب های اعلامی واریز خواهد شد.
مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز در این نشست گفت: یک هزار و 32 مکان برای نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی برای مددجویان کمیته امداد در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.
مجید مومنی ادامه داد: طرح یاد شده در مرحله نخست با اولویت شهرستان آوج اجرا می شود.
استان قزوین 27 هزار مددجوی کمیته امداد را زیر پوشش خود قرار داده است که 15هزار خانوار آنها در روستاها ساکن هستند.
تاکنون اجرای نیروگاه های خانگی برق برای 30 خانوار روستایی زیر پوشش کمیته امداد استان قزوین که متقاضی بوده اند، انجام شده است.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.