به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: به مسئولان بانک ملت تذکر می دهیم که همراهی لازم را با پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
وی اظهار کرد: از عملکرد بانک ملت با وجود داشتن رتبه دوم اعتبار مالی در بین بانک های استان در خصوص همراهی با سیاست های اقتصاد مقاومتی رضایت نداریم.
حبیبی اضافه کرد: در راستای حمایت از اقتصاد و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که مورد نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است به همکاری هرچه بیشتر بانک ها نیازمند هستیم اما متاسفانه برخی بانک ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: اگر این روند اصلاح نشود به ناچار سایر اقدام های لازم را برای بهبود این روند انجام خواهیم داد.
وی در ادامه از عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات رونق تولید به طرح ها و واحدهای تولیدی و همراهی سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص قدردانی کرد.
حبیبی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و اعتبار موجود در سیستم بانکی باید منجر به تولید،اشتغال و رونق اقتصادی شود وگرنه حبس سرمایه در بانک ها منفعتی برای کشور و در ادامه خود بانک ها نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: از پست بانک استان نیز توقع زیادی در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اعطای تسهیلات وجود دارد که این انتظار تاکنون برآورده نشده است.
این مسئول ادامه داد: تعداد معرفی واحدهای تولیدی به بانک ها برای دریافت تسهیلات روند کندی دارد و از یک هزار و 605 متقاضی ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب و یک هزار و 200 واحد تایید شده و حدود یک هزار واحد به بانک ها معرفی شده اند که باید شاهد تسریع در این خصوص باشیم.
طرح رونق تولید با هدف حل مشکلات واحدهای تولیدی و تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با ارایه تسهیلات بانکی در دستور کار دولت قرار دارد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.