به گزارش دوشنبه شب ایرنا، این موکب در ایام اربعین حسینی (ع) روزانه اسکان و پذیرایی سه هزار و 500 زائر را برعهده داشت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این آیین گفت: خادمان موکب های اربعین باید شکرگذار خداوند باشند که توفیق خدمت رسانی به زائران کربلا نصیب آنها شده است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی با بیان اینکه اربعین حسینی (ع) ایجادگر یک جریان پرشور و بی بدیل بوده است،افزود: این جریان هدفی جز بصیرت افزایی مردمان و آماده سازی ظهور قائم آل محمد(عج) ندارد.
وی اضافه کرد: پیاده روی و خریدن سختی ها و رنج سفر برای زیارت حرم امام حسین(ع) را باید از نشانه های وجود تقوای الهی در بین دوستداران ائمه بدانیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حرکت اربعین تجلی بزرگترین اجتماع انسانی تاریخ بشریت است که حق بودن امام حسین (ع) و راه او را به عالمیان گوشزد می کند.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: برپایی موکب های مردمی به شکل خودجوش برای پذیرایی و استقبال از زائران کربلا نشانگر عمق عشق و ارادت مردم ما به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
داوود محمدی در ادامه اظهارامیدواری کرد در سال های بعد سطح خدمات رسانی به زائران اربعین توسط موکب ها از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کند.
وی در ادامه با تبریک شکست داعش توسط جبهه مقاومت اسلامی، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری توان مقابله با دشمنان و شکست توطئه های آنان را خواهیم داشت.
در پایان این آیین از خادمان موکب امامزاده زبیده خاتون(س) (هیات رزمندگان شرق قزوین) تجلیل شد.
27 موکب و 6 قرارگاه از قزوین زیر نظر ستاد اربعین به زائران کربلا در این ایام خدمات ارایه کردند.
در این ایام به کمک موکب های استان قزوین 19 هزار زائر اسکان داده شدند و 116 هزار نفر نیز وعده غذایی دریافت کردند.
6101*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.