معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از آمار پایین ورزش بانوان گفت: آمارها نشان می دهد سهم زنان در ورزش بسیار پایین است و با وجود ۵ ساعت اوقات فراغت برای بانوان باید برای این میزان برنامه ریزی مناسبی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبا محمدیان در حاشیه نشست سراسری نواب‌ رئیس فدراسیون‌های ورزشی کشور و مسئولان ورزش بانوان ادارات کل ورزش سراسر کشور که با جمعی از مسئولان استانی قزوین در سالن همایش‌های هتل ایرانیان برگزار شد گفت: برای حضور موفق بانوان در همه عرصه‌های ورزشی باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد زیرا وضعیت فعلی جوابگوی همه نیازها نیست.

محرومیت زنان در رشته های مدال آور شنا و ژیمناستیک

محمدیان بیان کرد: به دلیل رعایت مسائل شرعی بانوان ما از شرکت در رشته‌های ورزشی شنا و ژیمناستیک که مدال آور هستند معذورند و اگر در آسیا پنجم می‌شویم باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. بانوان ودختران ما هر جا که اجازه حضور داشته‌اند توانسته اند موفق عمل کرده و ضمن دفاع از هویت ورزشی خود جایگاه‌های بالایی را کسب کنند.

به گفته معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان افزایش سهم ورزش بانوان برای صیانت از ارزش‌های اسلامی از خواسته‌های بانوان است .

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به جمعیت بانوان کشور و حضور موفق در عرصه های ورزشی به نظر می رسد باید اعتبارات ورزش بانوان به طور مساوی و ۵۰ درصدی بین مردان و زنان اختصاص یابد تا بتواند جوابگوی نیازها باشد.

وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا دختران جوان ما ورزش را به عنوان یکی از ۵ اولویت خود برای اوقات فراغت در زندگی قرار دهند تا سالم بمانند.

ورزش یک صنعت درآمدزاست

محمدیان اظهارداشت: با وجود ظرفیت بسیار بالای اقتصاد ورزش اما متاسفانه ما کشورهای مسلمان  نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و امروز شرکت های خارجی برای تامین و تولید لباس‌های ورزشی بانوان مسلمان وارد کار شده اند و ما به آن فکر نکردیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید بتوانیم زمینه های کسب و کار و تجارت در عرصه ورزش بانوان را شناسایی و در صورت لزوم در آن ورود کرده و سهم مناسبی از آن برای خود تعریف کنیم.

وی بیان کرد: باید برای شناسایی و تعریف کارآفرین و نیز تربیت و حفظ کارآفرین در عرصه ورزش بانوان با جدیت بیشتری وارد کار شویم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.