مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در این آیین اظهار داشت: منطقه آزاد در کنار فعالیت های تجاری و اقتصادی توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی و اشتغال افراد بومی به ویژه زنان دارد.
عبدالرحیم کردی افزود: راه اندازی کسب و کار بومی از اهداف و برنامه های منطقه آزاد چابهار محسوب می شود که بدین منظور کارگاه ساخت انواع صنایع دستی را در روستای تیس راه اندازی کرد.
وی گفت: روستای تیس بیش از هشت هزار و 400 نفر جمعیت دارد و کار ساماندهی و توسعه آن با اعتبار 270 میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد و بنیاد مسکن از سال گذشته آغاز شده است.
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این سازمان زمینه اشتغال 45 نفر از زنان روستای تیس را در حوزه ساخت انواع صنایع دستی فراهم کرده است.  
طاهره شهرکی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم خانه توسعه تیس شناسایی افراد علاقمند به شرکت در دوره های آموزشی صنایع دستی است.
وی ادامه داد: انواع صنایع‌ دستی، تهیه سوغات و هدایا از جمله ادویه ‌جات، انواع شیرینی، مربا، ترشی و محصولات دریایی، غذاهای مختلف همچون ماهی ‌دودی و توربافی از جمله مشاغل خانگی هستند که از طریق خانه توسعه روستای تیس به‌ عنوان پایلوت مدیریت می ‌شوند.
وی بیان کرد: زنان روستای تیس بر ساخت صنایع دستی و مشاغل خانگی در دوخت کیسه های برنج نیز مشارکت دارند.
3043** 3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.