به گزارش ایرنا، سالار قاسمی شامگاه چهارشنبه در همایش ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با این آسیب ها را هدف اصلی طرح نماد خواند و افزود: طرح نماد یک ائتلاف ملی بین آموزش و پرورش و هشت دستگاه دیگر از جمله صدا و سیما، کمیته امداد، مدیریت و برنامه ریزی، نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی است تا با کمک آنها بتوان به برنامه جامعی در زمینه مهار و کنترل آسیب های اجتماعی دست یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هدف این 9 نهاد و دستگاه، توجه سازمان یافته به منظور رقم زدن سرنوشت خوب برای کودکان و نوجوانان میهن اسلامی‌ است.
وی تاکید کرد: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشد مدار است.
قاسمی تصریح کرد: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر علمی، طراحی و توسعه مداخله ‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از برنامه های مربوط به این طرح به شمار می رود.
وی در ادامه گفت: تاکیدهای مقام معظم رهبری بر برنامه محوری قوای سه گانه برای کاهش آسیب های اجتماعی باید فصل الخطاب همه باشد و از تمامی ظرفیت های در اختیار نهادها و دستگاه ها برای نیل به این مهم بهره برداری شود.
قاسمی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی سرمایه های مادی و معنوی جامعه را از بین می برند،اظهار کرد: با توجه به این وضعیت، ضرورت مقابله جدی با این آسیب ها برهیچ کس پوشیده نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه یکی از کارهای اساسی آموزش و پرورش، کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: باید با موضوع آسیب‌های اجتماعی به شکل درست روبه‌ رو شویم تا تهدیدهای این حوزه را به فرصت تبدیل کنیم.
در پایان این همایش، سه جلد کتاب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان 'آموزش اولیه پیشگیری از اعتیاد' ویژه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم رونمایی شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.