به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی روز پنجشنبه در یادواره شهدای روستای خیارج که در حسینیه امام (ره) این روستا برگزار شد،افزود: دشمنان به فکر فاصله انداختن میان مردم و مسئولان هستند و باید هوشیار بود تا دشمنان به اهداف خود نرسند.
وی با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور،گفت: باید به نهادهای نظام اعتماد کامل داشته باشیم و اجازه ندهیم نهادهایی چون جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خدشه دار شوند.
یادگار امام راحل با اشاره به هجمه دشمنان علیه رهبری، اضافه کرد: دشمن بیشترین تخریب ها را نسبت به مقام معظم رهبری وارد می کند و مسئولان و مردم باید کاملا هوشیار و بیدار باشند.
حجت الاسلام و المسلمین خمینی افزود: امروزه دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آرامش مردم را هدف گرفته اند و برخی از دوستان نادان نیز با حرکت در مسیر آنها قصد دارند با ایجاد اختلاف و نزاع آرامش مردم را بگیرند.
وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: سعادت مسلمانان و معتقدان به راه پیامبر پیروی از آن حضرت است زیرا پیامبر اسلام اسوه همه مردم و وجود آن حضرت مایه خیر و برکت است.
یادگار امام راحل افزود: هر چقدر بدبختی و مصیبت و ذلت در این دنیا وجود دارد به دلیل جدایی از راه پیامبران و دستورهای الهی می باشد و مشکلات جامعه به جهت فاصله گرفتن از راه پیامبران است.
نوه امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی دین ما بر پایه عدل است،اضافه کرد: باید رفتار و جامعه ما بر پایه عدالت باشد و ببینیم چقدر آنرا عمل کنیم.
وی اظهار کرد: بالاترین درجه عدل، شتافتن به یاری مظلومان است و امروز انسان های محروم در مناطق زلزله زده به کمک و یاری ما نیازمند هستند.
حجت الاسلام و المسلمین خمینی با بیان اینکه حرف امام حمایت از انسان های محروم و مستضعف بود،افزود: هویت یک انسان انقلابی در این است که هوای انسان های محروم را داشته باشد و در واقع یک انسان انقلابی نمی تواند هیچگاه نسبت به ظلم بی تفاوت باشد.
وی ادامه داد:انسان انقلابی نسبت به سوریه،عراق و یمن بی تفاوت نیست و هوای محرومان را در همه نقاط جهان دارد.
یادگار امام راحل با بیان اینکه مقوله مسئولان باید به عدالت توجه داشته باشند،افزود: هر کس شعار عدالت بدهد و رفتارهای غیر عادلانه داشته باشد این موضوع مغایر با اسلام است و مسئولان باید با رفتار عادلانه مراعات حال فقرا را داشته باشند.
حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه اسلام با ثروت مخالف نیست،افزود: مسئولان باید در حد مردم فقیر و متوسط زندگی کنند آنچنان که مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب اسلامی نماد ساده زیستی بوده و هستند.
وی با بیان اینکه مردم فقر را می توانند تحمل کنند ولی تبعیض را نه، افزود: تبعیض و اختلاف طبقاتی موجب سقوط رژیم پهلوی شد و نباید برخی با رانت خواری به ثروت دست یابند.
حجت الاسلام و المسلمین خمینی افزود:امروزه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به دوره جنگ بهتر است اما رضایت مردم به دلیل برخی تبعیض ها کاهش یافته است .
وی افزود: اینکه یک نفر میلیاردها پول مردم را بالا بکشد و برخی ثروتمندان مسئول شوند و ثروت بعضی از مسئولان بعد از اتمام دوره مسئولیت چندین برابر شود قابل قبول نیست.
یادگار امام راحل ادامه داد: مقام معظم رهبری بر ساده زیستی تاکید دارند و مسئولان باید این مهم را سرلوحه برنامه و زندگی خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: اختلافات سیاسی نباید به کینه و اختلاف عمیق بین مردم تبدیل شود و باید پرسید چرا عده ای همیشه بر طبل اختلاف می کوبند؟
حجت الاسلام خمینی افزود: اسلام،امام ،مقام معظم رهبری و قانون اساسی ملاک های رهبری و وحدت هستند و با این همه ملاک نباید دچار اختلاف و درگیری باشیم.
وی تصریح کرد:امروزه به برکت مقام معظم رهبری،نظام جمهوری اسلامی و نیروهای سپاهی،ارتش و بسیج انقلاب را حفظ کرده ایم و اکنون سیاست مداران باید با کنارگذ اری اختلافات برای خدمت به مردم اقدام کنند.
حجت الاسلام خمینی افزود:اکنون ملت متحد و دولت برخاسته از آرای ملت بر کشور حاکم است و باید بیش از پیش مراقب توطئه دشمنان باشیم.
وی با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه، ادامه داد: امام فرمودند برای حفظ انقلاب ملت باید متحد باشد و خون شهدا با اتحاد مردم حفظ می شود.
یادگار امام راحل افزود:امروز ایران کشوری مستحکم و با ثبات در منطقه بی ثبات است و باید قدردان این وضعیت باشیم و از اختلافات بکاهیم.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر تداوم کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: اکنون مردم غرب کشور به نیازهای اساسی و حیاتی نیازمند هستند و وظیفه همه ما کمک به این مردم است.
حجت الاسلام قدرت الله علیخانی افزود: مردم بوئین زهرا طعم زلزله را چشیده اند و از هرگونه کمک در این زمینه دریغ نخواهند کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.