حمیدرضا خانپور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هشت ماهه امسال حدود 80 سرمایه گذار جدید کوچک و متوسط را در شهرک های صنعتی جذب کرده ایم و تا پایان سال بیش از 100 سرمایه گذار در سطح شهرک های صنعتی استان سرمایه گذاری خواهند کرد.
وی افزود: نسبت به سال گذشته می توان گفت 300 درصد افزایش سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان داشته ایم که توسط سرمایه گذارانی از کشورهای های عراق،ترکیه و چین صورت گرفته و با شرکت های ایکاپ،ایران خودرو و رنو فرانسه در حال مذاکره برای جذب سرمایه گذاری هستیم.
این مسئول ادامه داد: عملیات اجرایی شرکت های بیگل لجستیک و ای جی تی در شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده است و در دی ماه سال جاری شرکت بل روزانه فرانسه در زمینه تولید انواع پنیر در قزوین آغاز به کار می کند.
وی افزود: شرکت هنکل آلمان نیز طرح توسعه 100 میلیون یورویی را در شهرک صنعتی لیا در دستور کار دارد که همه این موارد نشان دهنده تحول صنعت قزوین پس از برجام است.
خانپور با بیان اینکه اکنون استان قزوین به عنوان یک استان صنعتی نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه مطرح است، اضافه کرد: وجود زیرساخت های مناسب و ظرفیت های اقتصادی و نیروی انسانی مناسب و شکل گیری فرهنگ کار و فرهنگ مهارت آموزی استان را برای هر نوع سرمایه گذاری آماده کرده است.
وی افزود:تولید در استان قزوین خود را نشان داده است و تمامی کسانی که در قزوین سرمایه گذاری کرده اند از حضور خود و سرمایه گذاری در استان رضایت نسبی دارند .
خانپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدیدهای استاندار از صنایع گفت: استاندار قزوین قبول کرده اند که یک روز در هفته برای حمایت از تولید و صنعت و آشنایی با مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی،صنعتی،خدماتی و کشاورزی به صنایع سرکشی کنند و به صورت چهره به چهره فعالان کار و تولید ارتباط و تعامل داشته باشند.
وی افزود:در گام نخست استاندار قزوین از شهرک صنعتی لیا در 18 کیلومتری شهر قزوین بازدید کرد و امروز نیز از شهر صنعتی البرز و 2 واحد صنعتی بزرگ خارج از شهرک ها سرکشی نمود.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 15 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.