به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دکتر سعید طرلان افزود:این نوزاد دختربا وزن 3360 گرم، حاصل زایمان سزارین بود و توده بزرگی به ابعاد حدود 15*15*25 در ناحیه پایین کمر داشت که باانتقال از از مرکز آموزشی - درمانی کوثر در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان قدس بستری شد.
وی با بیان اینکه این توده باعث جابجایی ناحیه تناسلی و معقد شده بود، اضافه کرد: قبل از جراحی، سایر اعضای بدن او، شامل قلب، سیستم کلیوی و ادراری تناسلی و ستون مهره ها و نخاع بررسی شد.
طرلان با اشاره به اینکه بعد از خارج کردن توده، محل توده و ناحیه مقعد و تناسلی به کمک عضلات و پوست، ترمیم و بازسازی شد گفت: در حال حاضر، نوزاد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بستری بوده و ضمن اینکه حال عمومی خوبی دارد، تغذیه با شیر مادر را شروع کرده است.
این فوق تخصص جراحی کودکان با بیان اینکه این نوع عارضه در صورت عدم درمان، به نوع بدخیم تبدیل خواهد شد افزود: این توده ها انواع مختلفی دارند که از گردن تا لگن می توانند بروز کنند و بعد از عمل، لازم است این بیماران از نظر وجود سایر مشکلات تحت مراقبت باشند.
مرکز آموزشی درمانی کودکان قدس در بهمن ماه سال1370در زمینی به مساحت 36 هزار و زیر بنای چهار هزار و 862 متر مربع تاسیس شده است.
این بیمارستان دارای 140 تخت مصوب وبه همین میزان تخت فعال است.
/6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.