به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست هماهنگی توزیع میوه شب عید قزوین افزود: اقلام غذایی مورد نیاز شهروندان استان برای ایام نوروز 97 از جمله میوه، گوشت و تخم مرغ در حال تامین و ذخیره سازی هستند.
وی اظهار داشت: میزان مورد نیاز میوه، گوشت سفید و قرمز و تخم مرغ شهروندان استان برای ایام نوروز 97 به طور دقیق پیش بینی شده است.
این مسئول تاکید کرد: در ایام نوروز باید میوه با کیفیت و قیمت مناسب را تدارک ببینیم تا رضایت شهروندان استان جلب شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تنظیم بازار در کنار جلب رضایت شهروندان در موضوع اقلام غذایی شب عید باید مورد توجه جدی مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه قرار بگیرد.
حبیبی با اشاره به لزوم نظارت جدی دستگاه های مربوطه بر روند قیمت اقلام غذایی در ایام پایانی سال و جلوگیری از افزایش نامعقول کالاها، گفت: رضایت مندی مردم باید در همه امور لحاظ شود و از نظر قیمت گذاری نیز باید به گونه ای عمل شود که مردم کاملا در آرامش خاطر باشند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: قصد دخالت در بازار را نداریم و معتقدیم بازار باید توسط اتحادیه ها، اصناف و خود بازاریان تنظیم شود اما از اعمال نظارت در بازار نباید غفلت کنیم.
حبیبی در خصوص نحوه توزیع میوه شب عید در سطح مناطق مختلف استان نیز گفت: فرمانداران باید متناسب با میزان توزیع سال گذشته و همچنین نیاز مردم نسبت به ارسال آمار میوه درخواستی به ستاد تنظیم بازار استان اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی لازم به منظور تامین و ذخیره سازی میوه با کیفیت برای شب عید انجام شده و در این خصوص جای نگرانی نداریم.
علی اکبر متقی فرد افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده، میوه به اندازه کافی برای مردم استان در شب عید تامین و تهیه خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: هدف کارگروه تنظیم بازار عرضه محصول با کیفیت و حمایت از مصرف کننده و همچنین تنظیم قیمت محصولات عرضه شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به توزیع میوه شب عید طی سال های گذشته در بازارچه ها و غرفه های عرضه مستقیم میوه در میادین مختلف در جعبه های 10 تا 15 کیلویی، امسال تصمیم بر این شده تا برای کاهش دور ریز و بالا بردن توان خرید مردم از این اماکن بسته بندی این میوه ها با کاهش وزن به حدود پنج تا هفت کیلوگرمی انجام شود.
متقی فرد خاطر نشان کرد: سردخانه های قزوین نیز ظرفیت ذخیره سازی میوه مورد نیاز مردم استان در ایام نوروز را دارند.
6104*3013
خبرنگار:ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.