حسن آصفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پایگاه امداد و نجات مرکزی استان در بلوار شهید بهشتی از نظر مکانی موقعیت مناسبی ندارد و ساخت پل های تقاطع غیر هم سطح در مقابل آن به این مشکل افزوده است چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی در این محل و تخریب پل ها امکان خروج تجهیزات و امدادرسانی هلال احمر وجود نخواهد داشت.
وی اضافه کرد:جمعیت هلال احمر قزوین استان معین تهران نیز هست و همین امر ، لزوم داشتن یک پایگاه امداد و نجات استاندارد را دو چندان کردره است .
آصفی ادامه داد: ساختمان پایگاه امداد و نجات نیز مربوط به دهه 60 و قدیمی بوده و آئین نامه 2800در آن رعایت نشده است از این رو به طور حتم باید نوسازی شود.
وی گفت:به همین منظور هم اکنون یک زمین 10هکتاری در انجیلاق اختصاص یافته که تاکنون 10میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در سال جاری هم با کمک های معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار 9میلیارد ریال دیگر برای آن اختصاص یافت.
آصفی با بیان اینکه به دنبال جذب 10میلیارد ریال دیگر برای این پایگاه از جمعیت هلال احمر کشور هستیم گفت:تکمیل این پروژه نیازمند140میلیارد ریال اعتبار است اما با اختصاص همین مقدار بودجه نیز می توان انبار امدادی و بخشی از ماشین آلات خود را از پایگاه قزوین به انجیلاق منتقل کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود:در صورت تخصیص کامل اعتبارات و تکمیل این پایگاه بسته کاملی از خدمات امداد و نجات اعم از آموزش، انبار سوخت و پد فرود بالگرد در آن شکل می گیرد که هم به سرعت در امدادرسانی و هم کیفیت امداد رسانی کمک خواهد کرد.
جمعیت هلال احمر استان قزوین دارای 32 پایگاه امداد و نجات جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی است.
انجیلاق روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک است.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده:علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.