حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه کامیون حاوی 60 تن مواد غذایی شامل برنج ، آب ، نارنگی ، پرتغال ، شیر و دیگر فرآورده های غذایی بود .
وی اظهار کرد : مواد غذایی اعزامی به کربلای معلی از محل درآمد موقوفات به نیت امام حسین (ع ) ، کمکها و نذورات مردمی و خیرین تامین شده است .
حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: 5میلیارد ریال از محل درآمد آستانه امامزاده زبیده خاتون (ع ) قزوین برای اعزام کاروان مواد غذایی هزینه شده است .
وی ادامه داد:هدف از برپایی این موکب، ایجاد فرهنگ عاشورایی است و اولویت اصلی در این موکب بحث برنامه‌های فرهنگی به‌خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه از کمک سه میلیارد ریالی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از محل درآمد موقوفات برای زائران حسینی خبر داد.
حجت الاسلام مجیدی یادآور شد: این میزان اعتبار از محل درآمد 11موقوفه با نیت امام حسین (ع ) و یک موقوفه امین الرعایا تامین شده است .
وی ادامه داد: همچنین تهیه فیلم مستند در قالب روایی داستانی از اربعین حسینی از شهر قزوین تا کربلا در دست تهیه است که در آذر ماه سال جاری از شبکه سه سیما جمهوری اسلامی ایران قابل پخش خواهد بود.
استان قزوین دارای 226 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سیدمحمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء و امامزاده علی اصغر(ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های معروف استان قزوین هستند.
7390** خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.