مسعود بابایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده 87 حادثه ناشی از کار توسط بازرسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 215 کاهش چشم گیری را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار معمولا در مشاغل ساختمانی اتفاق می افتد، از پیمانکاران و کارگران این بخش و سایر حوزه ها خواست تا برای حفظ جان و سلامت خود مقررات ایمنی را رعایت کنند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هشت تن در حوادث ناشی در استان جان خود را از دست داده اند،افزود: در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 42 درصدی روبرو بوده ایم.
وی همچنین اظهار کرد: در رابطه با قطع عضو حادثه های ناشی از کار نیز شاهد هفت مورد حادثه بوده ایم که نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش را نشان می دهد.
بابایی در پایان یادآور شد: در سه ماهه اول امسال یک هزار و497 نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه بازرسی کار برای کارگران و کارفرمایان استان برگزار شده است تا آنها با اصول و قواعد حفاظت فنی و بهداشت کار بیشتر آشنا شوند تا شاهد کاهش بیشتر حوادث ناشی از کار باشیم.
براساس آخرین آمار، جمعیت کارگری استان قزوین 150 هزار نفر است.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.