به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، حسین بابایی افزود: این آموزش ها به مهارت و دانش نیروهای کار در واحدها و کارگاه های مشمول قانون کار کمک کرده و بهره وری در این محیط ها را افزایش می دهد.
این مسئول در ادامه با اشاره به توجه به حقوق شهروندی کارگران، اظهار کرد: امسال در همین راستا شاهد برگزاری برنامه های متنوع ورزشی و فرهنگی برای نیروهای کار مشمول قانون کار در شهرستان آبیک بوده ایم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی در رشته های فوتسال، دوچرخه سواری، دوومیدانی و کوهنوردی کارگری برای نخستین بار در شهرستان آبیک ظرف سال جاری، افزود: از دیگر فعالیت های صورت گرفته در راستای توجه به حقوق شهروندی کارگران، کاهش زمان رسیدگی به درخواست آنها در هیات های تشخیص بوده است.
بابایی اظهار کرد: مدت زمان صدور و ابلاغ آرا به کارگران و یا کارفرمایان در هیات های تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال برای 90 درصد پرونده ها به یک روز رسیده است.
وی در پایان گفت: از دیگر اقدام های مثبت سال جاری در تحقق حقوق شهروندی کارگران، بررسی مشاغل سخت و زیان آور در آبیک به جای قزوین بود که پیش از این به لحاظ مشکلات ساختاری دراداره کل متمرکز شده بود که این موضوع رضایت جامعه کارگری این شهرستان را به دنبال داشته است.
شهرستان آبیک به مرکزیت آبیک در شرق استان قزوین قرار دارد.
این شهرستان با برخوداری از شهرک صنعتی کاسپین یک و 2 و همچنین وجود اراضی حاصلخیز و واحدهای فراوان در زمینه پرورش دام و طیور از قطب های مهم اقتصادی قزوین محسوب می شود و بخش قابل توجهی از نیروی کار استان را به خود اختصاص داده است.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.