سردار غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: باید برای فرهنگسازی، اطلاع رسانی و عمق بخشی ، با همکاری کارشناسان و مردم اقدام کرد چون برای پیشرفت درست برنامه های پدافند غیر عامل، مشارکت مردم بسیار ضروری است.
وی با باین اینکه هشتم آبان ماه به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده ، افزود: در مدارس، مساجد و ادارات برنامه های خوبی در این زمینه وجود دارد و انتظار داریم مدیران هم بومی سازی کرده و هم اهتمام بورزند تا هفته پدافند خوبی داشته باشیم تا مصونیت کشور را در پی داشته باشد.
حیدری اضافه کرد: ابلاغ سیاست های پدافند غیر عامل توسط مقام معظم رهبری در سال 89 صورت گرفت که امیدواریم با دقت در آنها نسبت به ایمن سازی ، فرهنگ سازی و اجرای آنها اقدام شود.
وی افزود: بسیاری از شبکه های معاند و دشمنان منتظر هستند تا با کمترین آسیبی به زیرساختها سوءاستفاده نمایند و لطمه های خود را به کشور و نظام وارد نمایند.
این مسئول ادامه داد:مشکل بزرگ ما این است که تمامی زیرساخت ها به صورت آبشاری به هم مرتبط هستند و در هنگام حوادث بزرگ مشکل بسیار بزرگی ایجاد می کنند.
وی ادامه داد: باید با زبان ساده فرهنگ سازی را در دستور کار قرار دهیم تا شاهد اجرای پدافند غیر عامل در میان تمامی اقشار باشیم.
وی افزود: پدافند غیرعامل در ذات معماری و در ذهن معماران باید قرار داشته باشد که همه آن نیز هزینه نیست.
وی ادامه داد: پدافند می تواند خطر و جنگ را دور کند و اولویت پدافند غیرعامل زیرساخت ها و مکان های حساس حیاتی و مهم است و از مدیران نیز انتظار داریم برای محکم کاری و درست کاری اقدام نمایند.
حیدری اضافه کرد:فعال کردن کارگروه ها موجب می شود تصمیمات راهبردی و راهگشا اخذ شود و آموزش و برنامه ریزی و اهتمام در هفته پدافند،شناخت تهدیدات نوین،رفع آسیب ها و شناسائی آنها ،تمرین و رزمایش ها از انتظارات ما از دستگاه ها هستند.
وی اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل در تعدادی از محدود از استان ها در دستور کار قرار گرفته و در استان قزوین 50 درصد پیشرفت داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قزوین از لحاظ پدافندی از استان های حیاتی است و زیرساخت های صنعتی، کشارورزی و دامپروری مهمی در آن وجود دارند.
وی افزود: استاندار قزوین با مدیریت خوب خود در استان های مختلف، منشاء خیر و برکت و حرکت بوده و امیدواریم در حوزه پدافند این استان نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: سال گذشته ایشان در همایش ملی پدافند غیر عامل به عنوان استاندار فعال انتخاب شد و ما ورود ایشان را به این استان حساس در زمینه پدافندی به فال نیک می گیریم.
معاونت بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: استان قزوین به لحاظ زیرساخت ها و صنعتی بودن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بخش عظیمی از مواد غذایی در اینجا تولید می شود و تلاش می کنیم مصونیت سازی و سالم سازی کنیم.
وی افزود: فعال شدن کارگروهها در استان بسیار خوب است چون وجود کارخانه های شیمیایی و صنعتی ممکن است موجب مسمومیت و آسیب تعداد بسیار زیادی از مردم شوند و باید اهتمام ویژه ای در خصوص آنها صورت گیرد.
وی افزود:باید بتوانیم از حوادثی مانند آتش سوزی انبار روغن و سرایت بیماری آنفلونزا که در قزوین شاهد بودیم را دیگر شاهد نباشیم.
وی همچنین پیش از این جلسه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد
6101* 6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.