یوسف رضائی نیک روز دوشنبه در جریان دیدار جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استاندار قزوین افزود: در حال حاضر 407 هزار خط تلفن خانگی و 112 هزار اشتراک اینترنت پرسرعت در استان وجود دارد که این رقم را باید افزایش دهیم.
وی به زیرساخت های ارتباطات در روستاهای استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: 701 روستا در استان دارای تلفن خانگی هستند و همچنین 125 دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح روستاهای قزوین مشغول خدمت رسانی می باشند.
این مسئول ادامه داد: 20 دستگاه ای تی ام را در روستاهای استان نصب کرده ایم و توسعه آنرا تا 60 دستگاه را در برنامه داریم.
رضایی نیک با اشاره افزایش سرویس های نوین پستی استان از 51 به 60 درصد در سال جاری، گفت: در اجرای طرح نسل سه و چهار تلفن همراه در استان پیشرفت چشمگیری داشته ایم و امیدواریم تا پایان امسال همه شهرهای استان به نسل فورجی و تری جی متصل شوند.
این مسئول با بیان اینکه وضعیت استان قزوین از نظر ارتباطات مناسب است اما ایده آل نیست،افزود: اداره کل ارتباطات تلاش می کند به عنوان بازوی توانمند در کنار مدیریت ارشد استان قرار گرفته و برای اجرای سیاست های دولت در حوزه مربوطه تلاش کند.
وی در ادامه با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید در استان 100 دفتر مستقل پست بانک راه اندازی می شد که تاکنون 45 مورد آن فعال شده است، اظهار کرد: تا پایان امسال باید 55 دفتر مستقل دیگر نیز ایجاد شود.
رضائی نیک با بیان اینکه مرکز دیتای استان حدود 98 درصد پیشرفت دارد و امسال افتتاح می شود،تصریح کرد: برای احداث شهرک تولید محتوا چهار هکتار زمین و برای مرکز مانیتورینگ هاب کشوری نیز 2 هکتار زمین واگذار شده است.
این مسئول با اشاره به توانمندسازی استارت آپ ها و کسب و کارها در این زمینه، افزود: در همین رابطه مرکز شتابدهی کسب و کار نو امسال در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در موضوع امنیت و مقابله با تهدید های حوزه ارتباطات نیز 16 دستگاه اجرایی استان به تجهیزات لازم مجهز شده اند و آموزش های مربوطه را به کارشناسان آنها ارایه داده ایم.
رضائی نیک در پایان با اشاره به افتتاح 730 پروژه مخابراتی با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته با حضور رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات در قزوین،اظهار امیدواری کرد اجرای طرح های ارتباطاتی در استان با تامین اعتبارهای مورد نیاز همچنان به شکل پررنگ ادامه داشته باشد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.