به گزارش ایرنا، این میز با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و فعالان شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران در زمینه تولید کشمش در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین تشکیل شد.
بررسی مشکلات و موانع تولید و صادرات کشمش،بررسی شیوه های حفظ بازارهای هدف، مشتری مداری و تولید با کیفیت، برندسازی،ایجاد و حمایت از کنسرسیوم و تشکیل انجمن های ملی و استانی مربوط به این محصول از جمله اهداف این میز است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین در نشست این میز گفت: با توجه به ظرفیت های استان در تولید کشمش، شوینده ها و سیم کابل تشکیل میز این محصولات به قزوین اختصاص داده شده است.
علی پرزحمت افزود: اولین میز کشوری کشمش در قزوین شروع به کار کرده و امیدواریم با کار کارشناسی به اهدف خود در خصوص رفع مشکلات تولیدکنندگان این محصول در استان دست یابیم.
وی افزود: عمده وظیفه میز کشمش رفع موانع مرتبط با صادرات این محصول است که نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت و میزان صادرات کشمش کشور به خارج دارد.
استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش در کشور را دارد.
سالانه بین 70 تا 80 هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می شود.
براساس آمارها، 80 درصد کشمش تولیدی در استان قزوین به روش تیزآبی، 17 درصد به کمک آفتاب و سه درصد نیز بصورت کالی فرنی و سایه خشک فرآوری می شود.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.