به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: بروکراسی اداری در هیچ زمینه ای پذیرفتنی است و نامه ای که وارد اتاق مدیران می شود باید حداکثر تا 24 ساعت انجام شود مگر اینکه نیاز به کار کارشناسی میدانی داشته باشد که در آن صورت هم باید در نخستین روز کاری انجام شود.
وی یادآور شد: فرآینده استعلامی که باید یکروزه انجام شد آنقدر طولانی و خسته کننده می شود که کمترین اثر آن منصرف شدن سرمایه گذار از ادامه کار است.
استاندار ایلام گفت: مدیران منتظر نامه، بخشنامه، اعلام نیاز، درخواست مردم و خواهش صاحبان فن و سرمایه نباشند و باید خود خلاقیت، ابتکار و برنامه داشته باشند در غیر اینصورت مدیری ضعیف النفس و ایستا خواهند بود.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در سیستم اداری مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم کاهش پیدا کند، افزود: بروکراسی شدید اداری،نداشتن توجه کافی به مردم به عنوان ولی نعمتان و عدم تشخیص درست جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران از جمله این مشکلات است.
وی تاکید کرد: در نظام اسلامی ما مدیری ارزش دارد که شجاع و نترس باشد و از رفت و آمد مداوم و مستمر به اتاق کار وزرا و معاونان آنها واهمه نداشته باشد و نترسد که اگر مطالبه ای داشته باشد به پست و مسئولیتش خدشه ای وارد می شود.
وی یادآور شد: منابع مالی سرشاری در سطح ملی داریم که قسمتی از آن در اختیار وزراست و مدیر قوی باید بتواند علاوه بر اینکه ردیف های استانی را به صورت کامل جذب کند از منابع در اختیار وزرا نیز حداکثر استفاده را ببرد.

**مزیت های موجود باید به سرعت این استان را توسعه یافته کند
استاندار ایلام گفت: شانس و مزیت های بسیار زیادی از جمله نفت و گاز، مرز طولانی با عراق و آب و خاک مناسب در این استان وجود دارد که باید به سرعت و نه به کندی این استان را توسعه یافته کند.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اگر به این مزیت ها بی توجه باشیم به نظام، کشور و استان ظلم کرده ایم و حذف هر کدام از این مزیت ها ما را با پدیده مهاجرت و عقب گرد مواجه خواهد کرد.
وی تاکید کرد: مزیت های موجود در این استان و همچنین بحث اربعین و همسایگی با استان های صنعتی که دسترسی به آبهای آزاد دارند اگر بررسی و برنامه ریزی شوند به سرعت ما را به پیش می برند.

* کارهای زیرساختی حوزه اربعین حداکثر تا یکسال دیگر باید به اتمام برسد
استاندار ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه زیرساخت های اربعین در این استان شروع شده است که باقیمانده آنها حداکثر تا یکسال آینده باید به اتمام برسد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: سال دیگر نباید دیگر مشکلی به نام زیرساخت ایلام مهران در حوزه اربعین این استان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: هیچ مدیری را که در انجام برنامه ها اگر مگر کند نمی توانم بپذیرم، مدیر خود باید منابع برود و اگر قرار است دیگران کارها را انجام دهند دیگر مدیر چکاره است.

* در حوزه گردشگری استان باید تحرک قوی ایجاد شود

استاندار ایلام گفت: علاوه بر حوزه اربعین این استان دارای آثار تاریخی و طبیعی بسیاری است و باید در حوزه گردشگری این استان تحرک قوی ایجاد شود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه ضریب بهره برداری از آبهای سطحی استان 20.2 درصد است، افزود: این استان به شدت نیاز به آبخیزدازی و مهار روان آبهای سطحی دارد.
وی تاکید کرد: ضریب بهره برداری از آبهای زیرزمینی نیز 45 درصد بوده که بسیار خطرناک است و باید به شدت کاهش یابد.
وی یادآور شد: قسمت اعظم اعتبارات استان به سمت توسعه زیرساخت ها سوق داده می شود زیرا باید شرایط لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در استان فراهم شود.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6034/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.