سعید پاینبرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج هزار و 807 هنرجو در 32 هنرستان فنی و حرفه ای و پنج هزار و 943هنرجو در 74هنرستان کاردانش استان تحصیل می‌کنند.
وی اضافه کرد: این تعداد هنرجو در 36 رشته فنی و حرفه‌ای و 51 رشته کاردانش تحصیل می کنند.
پاینبرد همچنین گفت: از لحاظ کیفی آموزش و پرورش استان قزوین در حوزه هنرستان ها دستاورد های مختلفی داشته که کسب رتبه پنجم کشور در مسابقات علمی و عملی، رتبه دوم در جشنواره هنرهای تجسمی و رتبه سوم قبولی در کنکور آموزشکده ها در شاخه فنی و حرفه ای و رتبه سوم قبولی در کنکور در شاخه کاردانش از جمله آنها است.
وی اضافه کرد: 344 کارگاه در شاخه فنی و حرفه ای، 443 کارگاه در شاخه کاردانش و 23 کارگاه در بخش شبانه روزی ها از امکانات هنرستان های استان هستند که با توجه به سه ساله شدن دوره تحصیلی در این مقطع در این خصوص با کمبودهای اساسی روبرو هستیم.
پاینبرد، تجهیزات و ایجاد رشته های جدید، جایگزین کردن تجهیزات فرسوده، فضای جدید آموزشی و جذب نیروی متخصص را از جمله مواردی ذکر کرد که با سه ساله شدن هنرستان ها به نیازهای اساسی برای آموزش و پرورش تبدیل شده اند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نبود نظام جامع اطلاعاتی از نیاز بازار کار درباره توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را هم از جمله چالش‌های هنرستان ها اعلام کرد و افزود: هنوز پاسخی به آموزش و پرورش داده نشده که چه رشته ها به چه تعداد فراگیر و در کدام نقطه جغرافیایی استان جهت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی مورد نیاز است بنابراین از دستگاه های مربوطه استان انتظار داریم در این زمینه به ما اطلاعات بدهند.
آموزش و پرورش استان قزوین دارای 106 هنرستان است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.