به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بهزاد غیاثوند روز شنبه به مناسبت 15 مهر روز روستا و عشایر با اعلام این خبر افزود: این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز به قشر مولد و آسیب پذیر عشایر کوچنده استان ارایه شده است.
وی اظهار کرد: ارایه این تسهیلات ارزان قیمت همچنین به منظور تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد در مناطق عشایری و افزایش تولید پروتئین توسط این قشر صورت گرفته است.
غیاثوند تصریح کرد: بازپرداخت این تسهیلات به صورت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد به عشایر و به صورت ضمانت زنجیره ای می باشد.
این مسئول، ارائه خدمات پشتیبانی تولید به کوچندگان، عملیات اجرایی اسکان، جایگزینی سوخت فسیلی و مطالعات جامع ساماندهی عشایر را از برنامه ها و اقدام های این اداره در راستای خدمات رسانی بیشتر به عشایر استان ذکر کرد.
رئیس امور عشایر استان قزوین در ادامه ضمن تبریک روز عشایر و روستا به تمامی روستاییان و عشایر سختکوش استان با بیان اینکه عشایر جامعه ای هستند که می توان آنها را آغازگر تمدن بشری دانست،گفت: پس از انقلاب اسلامی توجه به مناطق عشایری و توسعه آن به عنوان رکنی پر اهمیت در رشد همه جانبه مورد توجه مدیران قرار گرفت که نتیجه آن توسعه زیر ساخت ها در مناطق عشایری و کمتر برخوردار بود.
غیاثوند در پایان افزود: در همین راستا، اداره امور عشایر به تازگی در استان تشکیل شده است که امیدواریم با اقدام های برنامه محور آن زمینه های توسعه عشایری در استان فراهم شود.
بر اساس آخرین آمار سرشماری در حال حاضر 250 خانوار عشایری با 1356 نفر جمعیت در استان قزوین زندگی می کنند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.