به گزارش روز جمعه ایرنا، به رسم دیرینه هیات های عزاداراری و متوسلین به حضرت سیدالشهدا هر کدام از روزهای دهه اول محرم به یکی از شهدای والا مقام حماسه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص دارد و روز هشتم محرم نیز منتسب به جوان بنی هاشم حضرت علی اکبر است.
این تجمع با حضور گسترده جوانان عضو هیات های مذهبی سطح شهر قزوین در میدان میر عماد آغاز شد و در آن با مدیحه سرایی مداحان جوان حاضران در سوگ سالروز شهادت برای سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: این تجمع با هدف تثبیت روز هشتم محرم با عنوان روز جوان عاشورایی در قزوین و همزمان سراسر کشور برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین عباس نظری افزود: در روایات آمده حضرت علی اکبر (ع) شبیه ترین مردم به لحاظ رفتاری و ظاهری به رسول الله (ص) بودند بنابراین ایشان شبیه ترین جوان به کامل ترین انسان و در نتیجه شایسته ترین الگو برای جوانان می توانند باشند.
حجت الاسلام نظری افزود: حضرت علی اکبر(ع)، جوانی دلیر، شجاع و رها از تعلقات دنیوی بود که در واقعه کربلا و روز عاشورا، بصیرت و حریت آن حضرت در مواجهه با دشمن به خوبی نمایان شد.
وی با بیان اینکه سراسر زندگی حضرت علی اکبر(ع) پر از درس‌های مهم و موثر برای همه شیعیان بوده است،افزود: قیام عاشورا به ویژه پیام شهادت علی اکبر(ع) تبعیت از حق است.
حجت الاسلام نظری در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای بصیرت جوانان نسبت به فلسفه قیام عاشورا ابراز امیدواری کرد این تجمع با کمک هیات های مذهبی شهر گام مثبتی در جهت ایجاد همبستگی بین جوانان عاشورایی باشد.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه حاضر شدند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.