به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین خلفی رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای افزود: این فناوری بزرگ توانسته در طول سال های اخیر شتاب زیادی به فعالیت های علمی و تحقیقاتی بدهد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان قزوین، هم نیروی مستعد برای فعالیت‌های تحقیقاتی وجود دارد و هم نخبگان زیادی داریم که می تواند در پژوهش و تحقیقات از آنها به شکل مناسبی استفاده کرد.
زاهدی، نزدیکی به پایتخت را نیز یکی دیگر از مزیت های استان قزوین عنوان کرد که می تواند نیازهای پژوهشی آن را به شکل مطلوبی تامین کند.
وی بر حمایت از طرح ها و تحقیقات علمی نخبگان تاکید کرد و نسبت به حمایت از پیشبرد طرح های تحقیقاتی و پژوهشی از جمله طرح شتابگر ملی و توسعه طرح رودترون قول مساعد داد و گفت: این طرح رویداد بزرگ علمی کشور در حوزه هسته ای بوده و نشان دهنده ظرفیت های عظیم قزوین در بخش از فناوری است و ما با تمام وجود از آن حمایت می کنیم.
مرکز پرتودهی فرآیند نوین کشور (رودترون) از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور می باشد که امسال در زمینی به وسعت 14 هکتار در قزوین راه‌اندازی شد.
این مرکز خدمات متنوعی به بخش صنعت،کشاورزی و پزشکی ارائه می هد یکی از آنها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آنها است که می تواند صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل کند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.