به گزارش ایرنا، سعید وزیری نژاد در نشست علنی شورای اسلامی شهر قزوین که به ارائه گزارش از برنامه های تدوین شده در عزاداری دهه اول ماه محرم اختصاص داشت،افزود: در سال گذشته 161 مجوز به هیات‎های مذهبی و 132 مجوز برای برپایی ایستگاه صلواتی و 32 مجوز برای تکیه و طاق نصرت صادر شد ولی امسال برای کاهش گره های ترافیکی تعداد ایستگاه صلواتی به 70 ایستگاه رسید.
وی اظهار کرد: هر ساله از ایستگاه های صلواتی همه هیات مذهبی بازدید به عمل می‌آید و در خصوص استفاده از بنرها و شمایل غیرمجاز تذکر داده می‌شود.
وزیری نژاد افزود: سال گذشته همچنین 80 مجوز ایمنی برای مساجد و تکایا صادر شد و همچنین تدابیر ویژه ای از سوی سازمان پسماند در مسیر های عزاداری شهدا، منتظری، سلامگاه، طالقانی، محدوده منتهی به امامزاده حسین (ع)،امامزاده سلطان محمد (ع) و آمنه خاتون جهت رعایت نظافت شهری صورت گرفت که امسال نیز در دستور کار قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: لکه گیری، مسطح کردن چاله های مسیر دسته جات عزاداری توسط شهرداری های مناطق، جمع آوری دستفروشان و فروشندگان دوره از دیگر اقدام های دستگاه های خدمات رسان در این ایام است.
وی از ذبح مکانیزه به صورت سیار در ایام محرم امسال خبر داد و گفت: برای اولین بار ذبح مکانیزه به صورت سیار در مسیر عزاداری ها انجام می شود.
وزیری نژاد اضافه کرد: همچنین 64 گروه پنج نفره در تمام مسیرهای عزاداری از خیابان نادری تا سلامگاه برای نظافت و پاکیزگی شهر در ایام محرم به خصوص روزهای عاشورا و تاسوعا فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در مسیرهای عزاداری 165 مخزن مکانیزه در نظر گرفته شده است،افزود: علاوه بر مخزن های مکانیزه، 120سطل زباله فانتزی در مسیر عزاداری در سال گذشته نصب شد که امسال با هدف ارتقای نظافت این تعداد به 270 عدد رسیده است.
وزیری نژاد یادآور شد: در این ایام 560نفر نیروی کارگری و 72 نیروی نظارتی مشغول فعالیت هستند و از 43 دستگاه سنگین و 63دستگاه نیمه سنگین برای حمل زباله در این ایام استفاده می کنند.

**مراسم تعزیه در سه منطقه شهر در حال برگزاری است
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین همچنین گفت: مراسم تعزیه در خانه شهید بابایی، سالن تختی و چوبیندر توسط گروه‌های تعزیه شهر قزوین در دهه اول محرم در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: جابه جایی رایگان عزاداران حسینی توسط اتوبوس ها در تاسوعا و عاشورا را از دیگر خدمات حوزه شهرداری در این ایام خواهد بود.
این مسئول با اشاره به فعالیت تشکل‌های مردمی زیست‌ محیطی با عنوان پیام‌آوران پاکی در مسیرهای عزاداری های امسال، خاطرنشان کرد: امسال در مسیرهای عزاداری حسینی، 250 نفر از تشکل‌های زیست‌محیطی با عنوان پیام آوران پاکی طی سه شب با استقرار در مسیرهای عزاداری اقدام به جمع آوری ظروف یکبار مصرف خواهند کرد.

**نصب 60 عدد کتل در مسیر عزاداری ها
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: برای اولین بار سازمان زیباسازی اقدام به نصب 60 عدد کتل با ارتفاع چهار ونیم متر در 2 طرف خیابان سپه با موضوع محرم نصب شده است.
داریوش قاسمی نصب پرچم های پایه بلند مشکی در میادین، پل ها، چهار راه های سطح شهر و المان سازی با موضوع ماه محرم به شکل سازه های نوری در 10 نقطه سطح شهر را از دیگر اقدام های سازمان زیبا سازی در این ایام برشمرد.
این مسئول در ادامه از نصب بیش از 340 عدد پرچم در میادین و تقاطع‌های همسطح شهر بر روی پایه پرچم‌ها نیز خبر داد و افزود: همچنین خرید و نصب 20 هزار متر ریسه پارچه در خیابان‌ها و مسیرهای عزاداری از دیگر اقدامات این سازمان می باشد.
قاسمی تاکید کرد: این سازمان در این ایام و در شب‌های هفتم تا دهم ماه محرم که عزاداران به امامزادهای امام زاده علی (ع) ، امامزاده آمنه خاتون ، امام زاده سلطان سید محمد و امامزاده حسین می روند با همکاری نیروی انتظامی اقدام به نصب بیش از سه هزار متر داربست برای ایمنی عزاداران کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست ضمن گرامیداشت پنجم مهرماه سالروز گرامیداشت حصر آبادان به دست رزمندگان سپاه و بسیج گفت: این پیروزی سیلی محکمی به متجاوزان بود.
حکمت الله داودی ضمن گرامیداشت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی،افزود: تجهیزات سازمان آتش نشانی قزوین تقریبا به روز است.
وی افزود: از سازمان فرهنگی_ورزشی و زیباسازی به خاطر فضاسازی شهر در ایام محرم قدردانی می کنیم و از شهروندان و هیاتهای مذهبی می خواهیم در عزاداری دهه اول محرم، شور حسینی را با شعور حسینی همراه کنند تا عوامل شهرداری ساعتهای زیادی را به رفت و روب معابر اختصاص ندهند.
داوودی در پایان گفت: شرایط عزاداری دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان ها باید به شکلی باشد که خودروهای امدادی با مشکل مواجه نشوند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.