به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دکتر ریتا باقریان افزود: آندوسکوپی فوقانی کودکان،بیشتر موارد به صورت سرپایی و بدون بستری بیمارستانی انجام می شود.
وی با اشاره به گذشت نزدیک 11ماه از آغاز فعالیت بخش آندوسکوپی اطفال در بیمارستان قدس قزوین گفت: پیش از این، شهروندان استان مجبور بودند برای انجام آندوسکوپی کودک خود به سایر نقاط کشور از جمله تهران بروند اما با پیگیری های انجام شده و با راه اندازی این بخش، انجام این خدمت درمانی در قزوین نیز فراهم شد.
باقریان ادامه داد: در حال حاضر این مرکز علاوه بر تحت پوشش قرار دادن شهرستان های مختلف استان قزوین حتی به بیماران استان های مجاور هم خدمت رسانی می کند.
وی نسبت به بلع اجسام خارجی، مانند اجسام نوک تیز و باطری های سکه ای توسط کودکان هشدار داد و گفت: نکته قابل تامل در مواجه با این موضوع است که آسیب بافتی ناشی از بلعیدن باطری های دیسکی، در مواردی غیرقابل جبران است.
این فوق تخصص گوارش کودکان در پایان گفت: والدین و مراقبان کودکان، باید مراقبت های لازم را لحاظ کنند تا ریموت درب ها، کنترل وسایل برقی و یا برخی اسباب بازی ها، در دسترس کودکان نباشد چرا که ممکن است آنها توسط کودک بلعیده شده و باعث برو مشکل شود.
بیمارستان قدس قزوین ویژه کودکان، دارای 149تخت فعال در 14بخش است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.