به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی روز شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی 96-97 در دبیرستان شاهد نرگس قزوین افزود: توجه به کسب علم و دانش جایگاه مهم و برجسته ای در دین مبین اسلام دارد.
وی در ادامه پیوند و تقارن آغاز ایام تعلیم و تربیت با حماسه عاشورایی و سالروز هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: خداوند را شاکریم که این ایام در فضای امنیت و آرامش کشور آغاز می شود.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، دانش آموزان را به کوشش در راه علم آموزی توصیه کرد و افزود: در دین و آئین ما به جایگاه برجسته علم و دانش به طور ویژه ای تاکید شده تا جایی که خداوند با دعوت پیامبر به خواندن کار خود را با تعلیم و تربیت شروع کرده و حتی در معرفی اوصاف خود از همان ابتدا به اکرم بودن اشاره کرده است.
وی،تحولات علمی جهان را نیز مدیون تمام انبیای خداوند به ویژه پیامبراکرم(ص) دانست و اضافه کرد: خداوند خود را نیز معلم معرفی کرده و این صفت آموزگاری را به پیامبران خود نیز انتقال داده است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما هم وظیفه داریم خود را برای تعالیم الهی آماده کنیم،ادامه داد: علم با گناه و لهو و لعب در یک جا قرار نمی گیرند چرا که علم از آموزه های وحیانی است.
وی افزود:منظور ما از علم حقیقی، علمی همراه با معرفت است که برای جهانیان امنیت و وحدت ایجاد کند و در آخرت نیز موجب خیر و صلاح انسان ها شود وگرنه علمی که در جهت خیانت و ظلم به مخلوقات خداوند استفاده و گسترش یاید در تعارض با دین آسمانی ما می باشد و و در آئین ما به طور جدی از آن نهی شده است.
مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین نیز در این مراسم با گرامیداشت تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم،افزود: 230 هزار و 212 دانش آموز استان از امروز با هدایت 15هزار معلم سال تحصیلی جدید را با شعار شورحسینی و علم علوی آغاز کردند.
سالار قاسمی در ادامه تغییر نگرش مدیران به ویژه مدیران مدارس و توجه آنها به ظرفیت های درونی آموزش و پرورش،ایجاد دغدغه در تمام مسئولان برای کمک به آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی حاکمیتی و راهبردی، ایجاد نشاط در دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با کمک والدین را چهار اولویت اساسی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید اعلام کرد.
قاسمی در پایان گفت: آنچه باعث پیشرفت جامعه می شود همان علم و دانش است که برای تحقق واقعی آن باید تمام مسئولان خارج از آموزش و پرورش نیز به طور جدی یاریگر دستگاه تعلیم و تربیت باشند.
استان قزوین دارای 2 هزار و 200 مدرسه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.