به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، دکتر عیسی غیاث یزدی افزود: این میزان تخم مرغ های غیر بهداشتی با اعمال نظارت های سرزده بهداشتی دامپزشکی در واحدهای عرضه عمده و فروشگاههای زنجیره ای این فرآورده کشف شد.
وی اظهار کرد: مراکز عرضه عمده تخم مرغ موظف هستند تخم مرغ های خوراکی را بر اساس دستور العمل های سازمان دامپزشکی که به آن ها ابلاغ شده است تهیه،نگهداری و عرضه کنند.
غیاث یزدی افزود: نگهداری و عرضه هرگونه فرآورده خام دامی باید منطبق با شرایط اعلامی در دستورالعمل های سازمان دامپزشکی باشد و در صورت مشاهده تخلف در روند تامین،نگهداری و عرضه این محصولات، اداره دامپزشکی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.
وی در ارتباط با شرایط عرضه تخم مرغ به مواردی همچون تهیه تخم مرغ از مراکز مجاز و دارای گواهی حمل بهداشتی، تهیه نکردن این محصول که فاقد نشانه گذاری و با تاریخ انقضای بیش از 30 روز باشد، اشاره کرد.
وی در پایان از شهروندان خواست از خرید فرآورده های خام دامی فاقد مشخصات بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف در عرضه محصولات مذکور، مراتب را از طریق سامانه چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 اطلاع رسانی کنند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.