در ابتدای این گزارش توسط معصومه حسینی تهیه شده ، آمده است: هفته‌ای که سپری کردیم هفته پیشگیری از خودکشی بود، برابر آمار کشوری، آمار خودکشی در حال افزایش است آن هم در سنین پایین؛ در ایران برخلاف نقاط مختلف دنیا، جوانان 70 ‌درصد نسبت به سالمندان بیشتر خودکشی می‌کنند. نمودار نرخ اقدام به خودکشی در سه دهه گذشته در ایران نشان می‌دهد که نرخ اقدام به خودکشی از دهه 60 تا دهه 70 رشد چشمگیر و بی‌سابقه‌ای داشته است.
در این گزارش به نقل از معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفته شده است افسردگی اصلی‌ترین علت خودکشی‌ها در استان بوده و زنان دو برابر مردان در استان اقدام به خودکشی داشته‌اند‌.
بهاره رحمانی گفته است: بهزیستی استان در پنج ماه اول سال جاری از 18 مورد خودکشی جلو‌گیری و به 16 مورد اقدام به خودکشی نافرجام رسیدگی و پیشگیری از اقدام مجدد کرده است‌.
‌وی همچنین اضافه کرده است: زنان در استان قزوین در سال گذشته و پنج ماهه نخست امسال دو برابر مردان تصمیم و اقدام نافرجام خودکشی داشته‌اند‌، این در حالی است که آمار خودکشی موفق در میان مردان در مقایسه با زنان در دنیا رشد چهار برابری داشته است‌.
پیشرفت فیزیکی مرکز رادیوتراپی قزوین ، 11ماه دستمزد و عیدی معوقه از سال های 94و 95 هشتاد تن از کارگران کارخانه شیرآلات سیمگون قزوین از دیگر عنوان های روزنامه ولایت قزوین است.
انتصاب چهار مدیرکل در دقیقه90 و نوسازی یک سوم تاکسی های فرسوده شهر قزوین از نیمه اول سال 95 تاکنون دیگر عنوان های خبری روزنامه ولایت است.
استان قزوین دارای 101رسانه شامل خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.