به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، صادق آریان با اشاره به اهداف تشکیل ستاد ساماندهی تسهیلات محرم، افزود: ارائه خدمات به هنگام و مناسب به‌صورت متمرکز به هیات های مذهبی از جمله اهداف ستاد ساماندهی تسهیلات محرم است.
وی اضافه کرد: سازمان‌های وابسته به شهرداری قزوین از جمله سازمان‌های زیباسازی، مدیریت پسماند شهرداری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، نماینده نیروی انتظامی و نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی عضو این ستاد بوده و خدمات خود را به هیات‌های مذهبی ارائه می‌دهند..
آریان اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای به‌ منظور رعایت شان عزاداری‌ها در تمام ابعاد معنوی،فرهنگی،امنیتی و ایمنی میان شورای هیات های مذهبی و دبیرخانه ستاد ساماندهی تسهیلات محرم قزوین به امضاء رسیده است و امیدواریم در این راستا خدمات شایسته‌ای را به تمام خادمان اباعبدالله الحسین (ع) ارائه کنیم.
آریان از عزاداران حسینی خواست تا نسبت به رعایت حقوق شهروندان و حفظ بهداشت و نظافت شهر توجه جدی داشته باشند، چراکه پاکیزگی نشانه ایمان و رعایت آن برای مسلمانان واجب است و مردم باید در برگزاری مراسم ها ضمن حفظشان عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، زیبایی چهره شهر را حفظ کنند.
به گفته این مسئول افزود: شارژ نمودن کپسول‌های آتش‌نشانی به‌صورت رایگان، صدور دستورالعمل ایمنی و کارشناسی، بازدید از مساجد، امامزاده‌ها، اماکن متبرکه، هیئت‌های مذهبی و تکایا، پخش تراکت و صدور مجوزهای لازم ازجمله اقداماتی است که توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در این ستاد صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: در بحث امنیتی، ایمنی و ترافیکی نیز نماینده نیروی انتظامی هشدارهای لازم را در زمینه استفاده نکردن از آلات غیر مناسب موسیقی، آلودگی صوتی، زمان‌بندی هیات های مذهبی و سایر موارد انتظامی به‌ صورت حضوری و ارائه بروشور به هیات های مذهبی ارائه می‌کند.
وی یادآور شد: همچنین توصیه‌های لازم توسط سازمان زیباسازی برای نصب سازه‌های زیبا، آرایش، نظم و انضباط در راه‌اندازی ایستگاه صلواتی به هیئات مذهبی ارائه می‌شود.
آریان افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز چاپ بنرها، روان‌سازی کارها و نیز توصیه‌های مختلف ازنظر فرهنگی و اجتماعی و سلامت را بر عهده دارد.
وی از اهدای حواله‌های فرهنگی و اقلام سلامت نظیر لیوان‌های یک‌بارمصرف به هیات های مذهبی کم برخوردار خبر داد و گفت: پس از شناسایی موقعیت مکانی و بضاعت مالی هیات ها، حواله‌هایی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به هیات های مذهبی جهت دریافت اقلام فرهنگی و سلامت داده می‌شود تا به فضاسازی هیئت‌ها و تکایای مذهبی خود بپردازند.
آریان یادآوری کرد: همکاری و مساعدت آحاد مردم به‌خصوص هیات های مذهبی و عزاداران حسینی در جهت پاکیزگی شهر و نیز پیشگیری از هرگونه آسیب و اتفاق غیرمترقبه می‌تواند بازوی محکمی برای مدیریت شهری باشند و در این راستا ما را در جهت ارائه خدمات بهنگام بهتر به شهروندان مصمم‌تر کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال با مشارکت سازمان های مردم نهاد محیط زیست تیمی شامل 250 نفر با عنوان پیام‌آوران پاکی به‌منظور فرهنگ‌سازی در بحث نظافت شهری در مسیرهای عزاداران حسینی آغاز به فعالیت خواهند کرد.
آریان اعلام کرد: در قالب این طرح که هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در مسیر دسته‌های عزاداری شهر قزوین اجرا می‌شود، زمینه مشارکت مردم به شکل مناسب در حفظ نظافت شهری به در دهه اول محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورا فراهم می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در پایان گفت: ستاد تسهیلات محرم برای رونق بیشتر مجالس عزاداری تلاش می‌کند و در این راستا هیات ها می‌توانند خواسته‌های خود را تا دوم مهر ماه به این ستاد ارائه کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.