به گزارش روز شنبه ایرنا، سید مجید مومنی در جمع کارشناسان این نهاد با اشاره به آغاز سال تحصیلی از هفته آینده افزود: جشن عاطفه ها به رسم دیرینه هر سال به منظور تامین مایحتاج، پوشاک و نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می شود تا هیچ دانش آموزی بدون وسایل تحصیل روانه مدرسه نشود.
وی اظهار کرد: کمیته امداد تلاش می کند تا اقشار مختلف مردم در سایه رافت اسلامی و انسانی و گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در کنار دغدغه تحصیلی فرزندانشان، به شکرانه نعمت های الهی برای فرزندانی که به واسطه نداشتن پدر و یا مشکلات خاصی که زندگی آنها را با مشکل مواجه ساخته نیز گام خیر بردارند.
این مسئول با تقدیر از تلاش و همکاری دستگاه های مختلف استان و شهرداری ها در برگزاری این جشن، تصریح کرد: مرحله نخست این جشن ملی با شعار مهر در انتظار همدلی روز پنجشنبه 23 شهریور ماه سال جاری در پایگاه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراکز شهرستان ها و میادین بزرگ شهرها و در روز جمعه در میعادگاه های نماز جمعه برگزار شد.
مومنی ادامه داد: کار توزیع هدایا و کمک های مردمی جمع آوری شده در جشن عاطفه ها از نخستین ساعات امروز بین نیازمندان واجد شرایط آغاز شده است.
وی تاکید کرد: کمک های مردمی در همان منطقه جمع آوری شده صرف هزینه تحصیلی دانش آموزان نیازمند می شود تا بتوانیم بستر مناسب را برای تحصیل فرزندان خانواده های مددجو فراهم کنیم.
مومنی ادامه داد: امروز تحصیل فرزندان مددجو یکی از دغدغه های جدی است که نباید از آن غافل شد چراکه وقتی فرزند یک خانواده با مشکلات مالی بتواند در عرصه تحصیلی خود را توانمند کند، بستر اشتغال او در جامعه بیش از پیش فراهم شده و همین امر مانع از گسترش فقر در این خانواده می شود.
وی افزود: مرحله بعدی اجرای جشن عاطفه ها در روز 19 مهر ماه در مدارس خواهد بود که امیدواریم با حضور مشارکت خیران و دانش آموزان نیکوکار شاهد ارتقای خدمت به دانش آموزان تحت حمایت باشیم.
مومنی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم فردی به دلیل فقر و عدم توان مالی از تحصیل باز بماند به همین منظور مبلغ جمع‌آوری شده به سرعت و قبل از بازگشایی مدارس با محوریت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان، میان دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند توزیع خواهد شد.
وی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند از طریق نصب نرم افزار سکه بر روی تلفن همراه خود و یا سامانه الکترونیکی # 028 *8877* کمک‌های نقدیشان را برای جشن عاطفه ها واریز کنند و همچنین شماره کارت 6037991899645406 نزد بانک ملی ایران برای دریافت کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.
جشن عاطفه ها با یکهزار و 987 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان قزوین در مرحله اول برگزار شد.
در حال حاضر سه هزار و 500 دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.