مریم بیدخام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار بانوی توانمند در حوزه تولید صنایع دستی و محصولات خانگی در بانک اطلاعاتی دفتر بانوان ثبت نام کرده اند، افزود: بیشتر این افراد سابقه حضور در چندین نمایشگاه با مضمون مشابه را داشته اند.
این مسئول اضافه کرد: از سال گذشته پیگیری های زیادی جهت ایجاد بازارچه دائمی بانوان توانمند قزوینی انجام شده و در حال حاضر محوطه مدرسه امیر کبیر (موزه دکتر صالحی) برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید توجه زیادی به حضور بانوان در عرصه اجتماعی دارد و تلاش می کند فعالیت این گروه در حوزه اقتصادی با هدف کمک به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی به خوبی دنبال شود.
این مسئول ادامه داد: به جهت اینکه بانوان توانمند استان با وجود تولید محصولات متنوع در همه زمینه ها از جمله صنایع دستی، محصولات کشاورزی و ارگانیک امکان عرضه و فروش محصولات خود را نداشتند، در این بازارچه شرایط مناسبی برای معرفی و بازاریابی این محصولات فراهم می شود.
وی یادآور شد: برپایی این قبیل بازارچه ها، مشارکت زنان را در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بیشتر کرده و با ایجاد باور در آنان باعث خودکفایی و ارتقای سطح فکری و مهمتر از آن، منجر به توسعه مشاغل خانگی نیز می شود.
بیدخام ادامه داد: فروش مستقیم محصولات آن دسته از بانوانی که شغل خانگی دارند در این نوع بازارچه ها بدون وجود مانع و واسطه به سهولت انجام می شود زیرا این شکل عرضه و تقاضا بهترین نوع حمایت برای زنان شاغل و سرپرست خانواده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پایان گفت: محصولات عرضه شونده در این بازارچه شامل تولیدات خانگی، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و سایر اقلام مربوط به توانمندی های بانوان استان خواهد بود.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.